۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۱
اختصاصی
صنعت قطعه سازی کشور گنجی عظیم است
عضو هیات مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو استان تهران نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو تهران را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: حضور هدفمند قطعه سازان، فضای مطلوب نمایشگاه و غرفه آرایی شکیل شرکت های قطعه سازی از نکات حائز اهمیت نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات بود که مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت.
کد خبر: ۴۲۵۶

به گزارش کارنا، عضو هیات مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو استان تهران نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو تهران را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: حضور هدفمند قطعه سازان، فضای مطلوب نمایشگاه و غرفه آرایی شکیل شرکت های قطعه سازی از نکات حائز اهمیت نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات بود که مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت.

امیرحسین جلالی با اشاره به برگزاری موفق نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو تهران عنوان کرد: خوشبختانه قطعه سازان با ارائه طرح های توسعه و معرفی قطعات به روز و جدید خود در نمایشگاه امسال حضور پیدا کردند.

وی افزود: همچنین حضور هدفمند قطعه سازان، فضای مطلوب نمایشگاه و غرفه آرایی شکیل شرکت های قطعه سازی از دیگر نکات حائز اهمیت نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات بود که مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت.

عضو هیات مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو استان تهران در گفتگو با خبرنگار کارنا درباره نمایش قطعات های تک در این نمایشگاه بیان کرد: قطعه سازان قطعات های تک را به فراخور نیاز خودروسازان طراحی و تولید می کنند و در حال حاضر قطعات خودروهای جدید مانند شاهین اتومات، تارا و ری را توسط قطعه سازان داخلی تامین می شود.

جلالی در خصوص سطح داخلی سازی قطعات ارائه شده در نمایشگاه قطعات امسال عنوان کرد: طبق اعلام رییس انجمن قطعه سازان 80 درصد قطعات عرضه شده دراین نمایشگاه، قطعات ساخت داخل بودند. به عنوان مثال اگر ایران خودرو سالانه 4 میلیارد دلار قطعه می خرد تنها 200 میلیون دلار آن شامل قطعات وارداتی است که رقم بسیار ناچیزی است.

وی درباره حضور شرکت های قطعه سازی خارجی در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات گفت: اغلب شرکت های خارجی حاضر در این نمایشگاه شرکت های سطح پایین حوزه قطعات یدکی بودند و شرکت های بزرگ قطعه سازی به دلیل واهمه از تحریم های آمریکا علیه صنعت خودرو ایران از حضور در این نمایشگاه خودداری کردند که البته عدم حضور شرکت های تراز اول دنیا در نمایشگاه قطعات ایران که دارای بازاری بزرگ در سطح جهان هستند، امری طبیعی به نظر می رسد.

عضو هیات مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو استان تهران از صنعت قطعه سازی کشور به عنوان گنجی عظیم یاد کرد و گفت: علیرغم سرریز دانش صنعت قطعه سازی کشور به صنایع نظامی، لوازم خانگی و تجهیزات پزشکی، خودرو و ... قطعه سازان کشور همواره مورد کم لطفی قرار گرفته اند.

جلالی در پایان تصریح کرد: متاسفانه فضای کسب و کار در کشور ما به نحوی است که تولید به سختی و واردات به آسانی در سطح کشور انجام می شود.

ارسال نظر