۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
اختصاصی
نقدینگی در بازار خودرو به مرز ۷ هزار هزار میلیارد تومان رسید
دولت با اعتماد سازی، پیش بینی سود مناسب و آگاهی بخشی به مردم و از طریق ابزارهایی، چون بورس می‌تواند زمینه رشد تولید و اشتغال زایی در صنعت خودرو را فراهم کرده و از ورود نقدینگی به فضای دلالی جلوگیری کند.
کد خبر: ۴۴۰۹

به گزارش کارنا، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم ونماینده منتخب مجلس دوازدهم شورای اسلامی بیان کرد: دولت با اعتماد سازی، پیش بینی سود مناسب و آگاهی بخشی به مردم و از طریق ابزارهایی، چون بورس می‌تواند زمینه رشد تولید و اشتغال زایی در صنعت خودرو را فراهم کرده و از ورود نقدینگی به فضای دلالی جلوگیری کند.

سید جواد حسینی کیا با اشاره به وعده وزیر صمت مبنی بر اینکه «مردم برای خرید خودرو از بازار آزاد عجله نکنند» در حالی که جریان تولید و واردات خودرو به کشور وضعیت مناسبی ندارد، اظهار داشت: تاکید وزیر صمت بر بهبود وضعیت بازار خودرو به استناد افزایش تولید دو شرکت خودروساز بزرگ و واردات خودرو‌های برقی به کشور بوده و ایشان در گزارشات ارائه شده به مجلس نیز به این موضوع اشاره داشتند.

وی ادامه داد: البته یکی از مشکلات فعلی خودروسازان عدم تخصیص به موقع ارز است که با رفع آن ناترازی میان عرضه و تقاضا در بازار خودرو نیز از بین خواهد رفت.

نماینده منتخب مردم سنقر در مجلس دوازدهم شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار کارنا با اشاره به اینکه نقدینگی در بازار خودرو امروز به مرز ۷ هزار هزار میلیارد تومان رسیده است، تاکید کرد: ساماندهی بازار خودرو مستلزم مدیریت نقدینگی در بازار است و با سیاست گذاری صحیح و اعتماد سازی میان مردم می‌توان این نقدینگی را به سمت تولید واشتغال هدایت کرد.

حسینی کیا در پایان اظهار داشت: دولت با اعتماد سازی، پیش بینی سود مناسب و آگاهی بخشی به مردم و از طریق ابزارهایی، چون بورس می‌تواند زمینه رشد تولید و اشتغال زایی در صنعت خودرو را فراهم کرده و از ورود نقدینگی به فضای دلالی جلوگیری کند.

ارسال نظر