۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۸
برنامه ریزی ایران خودرو برای تولید ۱۰ هزار دستگاه خودرو ری را در سال جاری
معاون معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو در نشست خبری این شرکت که با محوریت خودرو ری را صبح امروز ۱۷ تیرماه ۱۴۰۳ برگزار شد، از عرضه ری را به بازار از نیمه دوم سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۴۶۹۲

به گزارش کارنا، معاون معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو در نشست خبری این شرکت که با محوریت خودرو ری را صبح امروز ۱۷ تیرماه ۱۴۰۳ برگزار شد، از عرضه ری را به بازار از نیمه دوم سال جاری خبر داد.

مهدی رادمنش، معاون معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو و مدیر پروژه ری را در خصوص آخرین وضعیت پروژی ری را در جمع خبرنگاران عنوان کرد: در حال حاضر ۱۵۰ تست روی این خودرو انجام شده و امکان تولید انبوه ۲۰ دستگاه در ساعت و امکان شماره گذاری این خودرو با پلاک ملی نیز وجود دارد، اما نیازمند انجام فرآیند‌هایی است.

وی در ادامه از عرضه این خودرو به بازار از نیمه دوم سال جاری خبر داد و گفت: برای تولید ۱۰ هزار دستگاه خودرو در سال جاری برنامه ریزی شده است و از هفته آینده حدود ۲۰۰ دستگاه از این خودرو در اختیار مدیران قرار می‌گیرد تا اطمینان کافی از کیفیت آن حاصل شود.

معاون معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو درباره میزان داخلی سازی محصول ری را بیان کرد: از بین قطعات این خودرو ٣٠قطعه وارداتی در زمینه مالتی مدیا و قطعات آپشن برق و الکترونیک و سایر قطعات تولید داخل هستند که معادل ۶٩ درصد داخلی سازی و ٣١ درصد پایستگی است، اما در ادامه تولید انبوه این میزان خودکفایی افزایش خواهد یافت.

رادمنش با اشاره به سرمایه گذاری ۴ همتی ایران خودرو برای پروژه ری را افزود: خط تولید ری را قابلیت تولید ۱۱۰ هزار دستگاه خودرو را دارد، اما از آنجا که امکان تولید این میزان دستگاه خودرو وجود ندارد، محصولات دیگری در آینده بر پایه این پلتفرم تولید خواهند شد.

وی در ادامه به مشخصات فنی ری را اشاره و تشریح کرد: این خودرو مجهز به قویترین موتور ساخت داخل کشور است که موتوری پرقدرت و بهینه‌سازی شده با تکنولوژی توربو شارژ با حجم موتور ١۶۴۵ سی‌سی، توان تولید ١۶٠ اسب بخار و ٢۴٠ نیوتن متر گشتاور می‌باشد.

مدیر پروژه ری را اضافه کرد: ری را به لحاظ ایمنی نیز قابلیت ارتقاء به استاندارد‌های بین‌المللی آینده دارا است و بر اساس آخرین آزمون‌های تصادف از روبه‌رو، جانبی و عقب که در مرکز تست اروپایی انجام شده، این خودرو ایمن‌ترین محصول ساخت داخل محسوب می‌شود.

برنامه ریزی ایران خودرو برای تولید ۱۰ هزار دستگاه خودرو ری را در سال جاری

رادمنش یادآور شد: صنعتی‌سازی پروژه در ماژول‌های مختلف با صرف بودجه‌ای برابر ۱.۵ همت به علاوه ۴۶.۵ میلیون یورو انجام شده است.
معاون معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو همچنین از برنامه تولید ری‌را برقی و دنا هیبرید از تابستان سال آینده خبر داد و گفت: ری‌را قادر به پیمایش مسافت ۴۲۰ کیلومتری از طریق برق است.

مهندس اورنگ، مدیر بخش کیفی پروژه ری را در ادامه به اهم اقدامات ایران خودرو در حوزه کیفیت این محصول اشاره کرد و گفت: ری را باکیفیت‌ترین خودروی ساخت داخل از تمامی جهات است چراکه ۱۱۲ سازنده قبل از آغاز تولید آزمایشی در سایت سازندگان مورد ارزیابی قرار گرفته و در نهایت از سازندگان برتر در این پروژه دعوت به همکاری شد.

وی افزود: همچنین پس از تدوین اهداف کلان کیفی از ابتدای پروژه، اجرای نظام طرح تکوین قطعات، نظارت بر تولیدات آزمایشی و صدور گواهینامه‌های مرغوبیت، صلاحیت فرآیند تکوین محصول در سالن‌های تولیدی و کیفیت محصول نهایی مورد ارزشیابی قرار گرفته و در نهایت پیمایش‌های جاده‌ای و اقلیمی خودرو در فاز‌های کیفی از منظر مشتریان انجام شد.

مهندس ندوشن، قائم مقام پروژه ری را نیز در پایان در خصوص قیمت گذاری ری را عنوان کرد: با توجه به اینکه موضوع قیمت‌گذاری مبحثی مهم است، مسیر قیمت گذاری از حدود یکماه گذشته آغاز شده و کلینیک جانمایی قیمت خودرو ری‌را نسبت به قیمت خودرو‌های رقیب برگزار و مشخص شد که این خودرو قیمتی در سطح قیمت‌های رقیب وارداتی خواهد داشت، اما هنور قیمت نهایی آن مشخص نشده است و در حال حاضر مستندات قیمت‌گذاری به مراجع ارسال شده و بازخورد‌های بازار و امکان توان فروش این خودرو با قیمت خودرو‌های هم رده بررسی شده است.

تعداد بازدید : 22

ارسال نظر