۲۸ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۴
اختصاصی
مصرف کنندگان اقبالی به خرید موتورسیکلت های برقی ندارند
کیفیت پایین و عدم ارائه خدمات پس از فروش مناسب ٬ دلیل عدم اقبال مصرف کنندگان به خرید موتورسیکلت های برقی است.
کد خبر: ۴۷۳۷

به  گزارش کارنا، عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان موتورسیکلت و دوچرخه تهران کیفیت پایین و عدم ارائه خدمات پس از فروش مناسب را دلیل عدم اقبال مصرف کنندگان به خرید موتورسیکلت های برقی عنوان کرد.

حجت الله دهقانی با اشاره به نبود تقاضا برای موتورسیکلت های برقی در بازار عنوان کرد: علی رغم واردات موتورسیکلت های برقی توسط برخی شرکت ها اما فروشندگان موتورسیکلت در سطح شهر تهران به سختی می توانند مصرف کنندگان را به خرید موتورسیکلت های برقی و مزایای استفاده از آن متقاعد کنند.

وی درباره دلایل عدم استقبال از موتورسیکلت های برقی اظهار داشت: به نظر می رسد موتورسیکلت های برقی در کشور ما به خوبی معرفی نشده و تبلیغات منفی علیه آنها صورت گرفته است. هر چند که کیفیت پایین و عدم ارائه خدمات پس از فروش مناسب نیز می تواند دلیلی بر عدم اقبال مصرف کنندگان به خرید موتورسیکلت های برقی باشد.

عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان موتورسیکلت و دوچرخه تهران در گفتگو با خبرنگار کارنا و در پاسخ به این پرسش که چرا تجار موتورسیکلت های برقی باکیفیت را به بازار معرفی نمی کنند، یادآور شد: موتورسیکلت های برقی باکیفیت قیمت بالایی دارند و در حال حاضر بازار موتورسیکلت کشش لازم برای عرضه موتورسیکلت های گران قیمت را ندارد.

دهقانی تغییر دیدگاه مصرف کنندگان نسبت به استفاده از موتورسیکلت های برقی در کشور را امری دشوار خواند و تصریح کرد: به رغم ترویج موتورسیکلت های برقی در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه اما در کشورهایی مانند ایران، فرهنگ سازی لازم برای استفاده از موتورسیکلت های برقی صورت نگرفته است.

وی درباره زیرساخت های لازم برای استفاده از موتورسیکلت های برقی افزود: ظاهرا شهرداری تهران با احداث جایگاه های ایستگاه شارژ برای تامین برق موتورسیکلت های برقی برنامه ریزی کرده است اما این به تنهایی کافی نیست چراکه ورود هر محصولی به بازار مستلزم برندسازی است که مقوله برندینگ در رابطه با موتورسیکلت های برقی انجام نشده است. 

عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان موتورسیکلت و دوچرخه تهران درباره نحوه خدمات پس از فروش موتورسیکلت های برقی بیان کرد: شرکت های وارد کننده اغلب خدمات خوبی را ارائه می دهند چراکه باور دارند یکی از مسیرهای مشتری مداری ارائه خدمات پس از فروش مناسب است و قطعا شرکت هایی که خدمات خوب ارائه نمی دهند فروش پایین تری نیز خواهند داشت.

دهقانی با اشاره به اینکه شرکت های واردکننده ملزم به ارائه خدمات تا ده سال هستند، تاکید کرد: اداره استاندارد و سازمان حمایت نیز می توانند این موضوع را به وارد کنندگان گوشزد کنند زیرا کاهش فروش موجب ورشکستگی شرکت ها نیز خواهد شد.

عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان موتورسیکلت و دوچرخه تهران درباره قیمت موتورسیکلت های برقی در بازار عنوان کرد: با توجه به نبود تقاضا برای موتورسیکلت های برقی نمی توان قیمت مشخصی برای آنها تعریف کرد.

 

 

 

ارسال نظر