۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۸
اختصاصی
فروش خودرو به چند برابر قیمت جهانی، اجحاف در حق مصرف کننده است + فیلم
اینکه تولید خودرو برای خودروساز به قیمت جهانی تمام می‌شود، اما چند برابر قیمت جهانی به مصرف کننده فروخته می‌شود اجحاف در حق مصرف کننده است.
کد خبر: ۴۷۸۷

به گزارش کارنا، عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با انتقاد از شرایط انحصاری صنعت و بازار خودرو اظهار داشت: علیرغم اینکه تولید خودرو برای خودروساز به قیمت جهانی تمام می‌شود، اما چند برابر قیمت جهانی به مصرف کننده فروخته می‌شود و این اجحاف در حق مصرف کننده است.

آرمان خالقی با بیان اینکه انحصار در صنعت خودرو موجب سواستفاده خودروسازان از شرایط موجود بازار خودرو شده است، عنوان کرد: اگر امروز شاهد قیمت‌های غیرواقعی در بازار خودرو هستیم به این دلیل است که خودروسازان محصولات خود را به هر قیمتی که می‌خواهند به بازار عرضه کرده و در این شرایط انحصاری سود کلانی را نصیب خود می‌کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: اینکه تولید خودرو برای خودروساز به قیمت جهانی تمام می‌شود، اما چند برابر قیمت جهانی به مصرف کننده فروخته می‌شود اجحاف در حق مصرف کننده است و قطعا حقوق عامه مردم باید در تعیین قیمت خودرو لحاظ شود.

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در گفتگو با خبرنگار کارنا بیان کرد: از طرفی تعیین تعرفه و حقوق و عوارض گمرکی بالا موجب محدودیت واردات خودرو‌های خارجی به کشور شده و انحصار در صنعت خودرو را تشدید کرده است.

خالقی اذعان داشت: همچنین عدم واردات خودرو به کشور و نبود رقابت در صنعت خودروسازی مانع ارائه خدمات پس از فروش مناسب از سوی خودروسازان داخلی شده است.

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در پایان تاکید کرد: چنانچه قیمت تمام شده خودرو برای مصرف کننده شفاف باشد می‌توان سود متعارفی برای خودروساز تعیین کرد و ما به التفاوت قیمت خودرو در کارخانه و بازار را در جهت توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی کشور هزینه کرد.

تعداد بازدید : 4

ارسال نظر