۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۸
فاصله زیادی تا دستیابی به شرایط مطلوب در بازار خودرو داریم + فیلم
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم: علیرغم اینکه وزارت صمت سال گذشته اقداماتی را در راستای ساماندهی بازار خودرو در دستور کار قرار داد، اما متاسفانه این اقدامات برای مصرف کنندگان کافی و محسوس نبوده و تا دستیابی به شرایط مطلوب در بازار خودرو فاصله زیادی داریم.
کد خبر: ۴۹۱۰

به گزارش کارنا، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم و نماینده منتخب مجلس دوازدهم شورای اسلامی عنوان کرد: اقدامات صورت گرفته از سوی وزارت صمت برای ساماندهی بازار خودرو کافی و محسوس نبوده است.

رضا تقی پور انوری با اشاره به وضعیت کنونی بازار خودرو اظهار داشت: علیرغم اینکه وزارت صمت سال گذشته اقداماتی را در راستای ساماندهی بازار خودرو در دستور کار قرار داد، اما متاسفانه این اقدامات برای مصرف کنندگان کافی و محسوس نبوده و تا دستیابی به شرایط مطلوب در بازار خودرو فاصله زیادی داریم.

وی تصریح کرد: با توجه به حجم بالای تخصیص ارز به صنعت خودرو به خصوص خودروسازان مونتاژکار انتظار می‌رفت شرایط به نحوی تغییر کند که شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو باشیم.

نماینده منتخب مردم تهران در مجلس دوازدهم در گفتگو با خبرنگار کارنا بر لزوم تعدیل قیمت خودرو‌های داخلی به سطح قیمت خودرو در کشور‌های منطقه تاکید کرد و گفت: امیدواریم در تخصیص ارز به صنعت خودرو در سال جاری شاهد این موازنه و تعدیل قیمت خودرو در کشور باشیم.

تقی پور انوری همچنین فرآیند واردات خودرو به کشور را کند توصیف کرد و اذعان داشت: فرآیند واردات خودرو نیز به رغم اصلاح قوانین و تسهیل فرآیند واردات توسط مجلس یازدهم آن طور که انتظار می‌رفت پیش نرفته است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم و نماینده منتخب مجلس دوازدهم شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه مصوبات مجلس یازدهم در حوزه خودرو توسط کمیسیون صنایع مجلس دوازدهم دنبال خواهد شد، تاکید کرد: تمام هدف ما در مجلس این است که زنجیره حکمرانی بر تولید و بازار خودرو به نحوی باشد که شهروندان از خودرو باکیفیت و قیمت مناسب بهره‌مند شوند.

تعداد بازدید : 4

ارسال نظر