۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۳
خودروی الکتریکی جدید Dolphin وارد بازار شد
شرکت خودروسازی BYD روز دوشنبه مدل 2025 خودرو هاچ بک الکتریکی Dolphin را روانۀ بازار کرد.
کد خبر: ۴۸۱۴

به گزارش کارنا، خودروی Dolphin جدید با همان قیمت پایۀ ۱۳۷۰۰ دلار به فروش می‌رسد، امّا باتری بزرگ‌تری دارد و مدل به‌روز شده از بُرد رانندگی طولانی‌تری هم برخوردار است.

مدل ۲۰۲۵ تنها شش ماه پس از عرضۀ نسخۀ جدید Dolphin EV Glory توسط BYD روانۀ بازار شد. دلفین جدید BYD به عنوان بخشی از استراتژی آن برای حذف خودرو‌های ICE از بازار با خودرو‌های برقی ارزان‌تر معرفی شده است.

شرکت BYD مدل ۲۰۲۵ را در چهار تریم Vitality، Free، Fashion و Knight ارائه می‌کند. با وجود دامنه و ویژگی‌های اضافه شده، قیمت مدل جدید بدون تغییر باقی می‌ماند.

مدل Vitality از ۱۳۷۰۰ دلار شروع می‌شود، در حالی که نسخۀ برتر Knight بیش از ۱۷۸۵۰ دلار قیمت دارد. این سه تریم ارزان‌تر با باتری ۴۵ کیلووات ساعتی BYD Blade، تا ۴۲۰ کیلومتر بُرد CLTC دارند. مدل برتر نایت با یک باتری ۶۰ کیلووات ساعتی تا ۵۲۰ کیلومتر بُرد حرکتی دارد. در مقایسه، مدل پایۀ قبلی دلفین تا ۳۰۲ کیلومتر بُرد CLTC با باتری ۳۲ کیلووات ساعتی داشت.

خودروی الکتریکی جدید Dolphin وارد بازار شد

خودرو الکتریکی جدید Dolphin مدل ۲۰۲۵ بی وای دی
همچنین تریم‌های میانی دارای یک باتری ۴۵ کیلووات ساعتی در نسخۀ Honor بودند، که برای بُرد حرکتی ۴۲۰ کیلومتر مناسب است. پرهزینه‌ترین تریم دارای بُرد ۴۰۱ کیلومتری بود، که توسط یک باتری ۴۵ کیلووات ساعتی انرژی می‌گرفت. اگرچه مدل‌های ارزان‌تر از سیستم انتقال قدرت تا ۷۰ کیلووات بهره می‌برند، تریم «نایت» ۲۰۲۵ دارای موتور قوی‌تری با توان خروجی تا ۱۵۰ کیلووات است، که نسبت به نسخۀ قبلی ۱۳۰ کیلووات افزایش دارد.

خودروی Dolphin ۲۰۲۵ با طول ۴۱۲۵ میلی‌متر، عرض ۱۷۷۰ میلی‌متر و ارتفاع ۱۵۷۰ میلی‌متر هم اندازۀ مدل قبلی است و می‌توان آن را کمی کوچک‌تر از یک شورولت Bolt EV دانست. در کابین داخلی، همان اتصال شبکۀ هوشمند DiLink و صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی چرخشی ۱۲.۸ اینچی را خواهید دید.


شرکت خودروسازی BYD مدل جدید ۲۰۲۵ را در همان روزی عرضه کرد که ۷۰۰۰۰۰ مین خودروی دلفین از خط تولید خارج شد. با خودرو‌های برقی ارزان قیمت مانند دلفین، شرکت BYD در حال گسترش محصولات خود در بازار خارجی است. این شرکت هفتۀ گذشته اولین کارخانۀ خود را در تایلند افتتاح و روز دوشنبه قرارداد دیگری را در ترکیه امضا کرد. این برند در بازار جهانی یکی از بزرگ‌ترین برند‌ها به شمار می‌رود و در حال برنامه‌ریزی برای تولید خودرو در برزیل و مکزیک نیز می‌باشد.

شرکت BYD در حال حاضر از نظر تعداد خودرو‌های برقی فروخته شده در سه ماهۀ دوم سال ۲۰۲۴، از تسلا پیشی گرفته است. با وجود این، بر اساس تحقیقات جدید، تسلا امکان دارد تا پایان سال ۲۰۲۴ دوباره جایگاه خود را به عنوان پرفروش‌ترین خودروساز EV به دست آورد.

منبع:تک ناک

ارسال نظر