به گزارش کارنا، در حالی که مدل Y همچنان پرفروشترین خودروی ایالت است، شرکت تحت رهبری ایلان ماسک شاهد کاهش سهم بازار خود در طول سال بوده است. طبق گزارش انجمن فروشندگان خودروهای جدید کالیفرنیا، تسلا ۵۳.۴ درصد از بازار خودروهای الکتریکی کالیفرنیا را در نیمه اول به خود اختصاص داده است که نسبت به سال گذشته ۶۴.۶ درصد کاهش داشته است. فروش کلی تسلا در کالیفرنیا تا کنون ۱۷ درصد در سال جاری کاهش یافته است.
تحلیلگران بر این باورند که به نظر میرسد جذابیت تسلا در حال از بین رفتن است و این نشاندهنده مشکل احتمالی برای تولیدکننده است.
مدلهای جدید خودروهای الکتریکی یک تهدید رقابتی برای تسلا به شمار میآیند که خط تولید نسبتاً قدیمیتری از خودرو دارند. فورد موتور، هیوندای موتور و ریویان همگی از جمله شرکتهایی هستند که بخش بزرگی از بازار خودروهای برقی کالیفرنیا را به خود اختصاص دادهاند. به طور کلی، خودروهای باتریدار حدود یک پنجم فروش خودرو در این ایالت را تشکیل میدهند، در حالی که کالیفرنیا یک سوم فروش خودروهای برقی ایالاتمتحده را شامل میشود.
منبع:ایسنا
ارسال نظر