۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۸
اختصاصی
تشدید رکود بازار خودرو با آزادسازی واردات خودرو‌های کارکرده
رییس پیشین اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران واردات خودرو‌های دست دوم را گامی مثبت در جهت تنظیم بازار خودرو دانست.
کد خبر: ۵۱۵۸

به گزارش کارنا، رییس پیشین اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران واردات خودرو‌های دست دوم را گامی مثبت در جهت تنظیم بازار خودرو دانست.

سعید موتمنی با اشاره به تشدید رکود بازار خودرو پس اعلام خبر آزادسازی واردات خودرو‌های کارکرده عنوان کرد: رکود مطلقی که به سبب انتظار تشکیل دولت جدید و تحقق سیاست‌های خودرویی دولت چهاردهم مبنی بر آزادسازی واردات و رفع انحصار از صنعت خودرو بر بازار خودرو حاکم شده بود با آزادسازی واردات خودرو‌های دست دوم تشدید شده است.

وی با اشاره به کاهش ۱۵ درصدی قیمت خودرو‌های داخلی، مونتاژی و وارداتی در بازار یادآور شد: ریزش قیمت خودرو در بازار بیش از اینکه تحت تاثیر واردات خودرو‌های کارکرده باشد به دلیل کاهش نرخ ارز به کانال ۵۷ هزار تومان است و تقریبا از ده روز پیش قیمت‌ها در بازار خودرو روند نزولی پیدا کرده است.

رییس پیشین اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران در گفتگو با خبرنگار کارنا آزادسازی واردات خودرو‌های دست دوم را گامی مثبت در جهت تنظیم بازار خودرو عنوان و بیان کرد: از آنجا که عدم تناسب عرضه و تقاضا در بازار خودرو فاصله قیمتی نرخ مصوب و بازار آزاد خودرو را در سال‌های اخیر ۵۰ تا ۸۰ درصد افزایش داده است، خودرو‌های وارداتی کارکرده می‌توانند بخشی از تقاضا در بازار خودرو را پاسخگو باشند.

موتمنی با اشاره به اینکه مصوبه واردات خودرو در سال ۱۴۰۰ توسط مجلس تصویب و در سال ۱۴۰۱ باید اجرایی می‌شد، یادآور شد: بر این اساس و طبق وعده دولت در سال ۱۴۰۲ باید ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو وارد می‌شد، اما دولت به بهانه کمبود ارز کمتر از ۱۰ هزار دستگاه خودرو وارد کشور کرده است؛ لذا هر چه به سمت واردات خودرو حرکت کنیم، قیمت‌ها در بازار ریزش بیشتری پیدا خواهند کرد.

رییس پیشین اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران در پایان با بیان اینکه واردات خودرو‌های نو و کارکرده به نفع کشور است، عنوان کرد: واردات خودرو از هدر رفت منافع ملی جلوگیری خواهد کرد چراکه هم اکنون خودرو‌های مونتاژی و چینی با ۵۰ هزار دلار به دست مصرف کننده می‌رسند در حالی که در کشور‌های دیگر با این قیمت می‌توان یک خودرو لندکروز خریداری کرد.

ارسال نظر