۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹
اختصاصی
قیمت بنزین در سال ۱۴۰۳ در هاله‌ای از ابهام
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه پیشنهادی بودجه ۱۴۰۳ از سوی دولت تعیین کننده قیمت بنزین در سال آینده خواهد بود.
کد خبر: ۵۲۸

به گزارش کارنا، رمضانعلی سنگدوینی در خصوص شایعات مطرح شده مبنی بر افزایش قیمت بنزین در سال آینده و سرانجام بهای سوخت در کشور عنوان کرد: تصمیم به افزایش قیمت بنزین بستگی به لایحه پیشنهادی دولت در بودجه ۱۴۰۳ خواهد داشت، اما بحران فعلی در حوزه سوخت، افزایش بی رویه مصرف انرژی و ناترازی در مصرف سوخت است.

وی با اشاره به مصرف روزانه ۱۰۵ تا ۱۱۰ میلیون لیتر بنزین در کشور افزود: اگر امروز سی ان جی ۲۴ تا ۲۵ درصد سوخت خودرو‌های سبک در کشور را تشکیل نمی‌داد قطعا در شرایط کنونی با مشکلات بیشتری در حوزه سوخت مواجه بودیم.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار کارنا با تاکید بر ضرورت بهینه سازی مصرف سوخت در کشور تصریح کرد: تولید خودرو با مصرف سوخت کمتر، جایگیزینی خودرو‌های برقی با بنزینی، تنوع سبد سوخت و استفاده از سوخت‌های جایگزین مانند سی ان جی و ال پی جی از جمله راهکار‌هایی هستند که می‌تواند به کاهش مصرف بنزین در کشور کمک کنند.

سنگدوینی یادآور شد: از دیگر راهکار‌های پیشنهادی کمیسیون انرژی برای کاهش مصرف بنزین در کشور توسعه سوخت ال پی جی در سبد سوخت کشور و تخصیص بنزین به هر کد ملی است که البته طرح اختصاص بنزین به کد ملی به دلیل نگرانی نمایندگان مجلس نسبت به افزایش قیمت سوخت از برنامه هفتم توسعه حذف شده است.

قیمت بنزین در سال ۱۴۰۳ در هاله‌ای از ابهام

ارسال نظر