۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۵
علی آبادی: پلتفرم خودرو‌های جدید و مشترک بین خودروسازان بر اساس استاندارد‌های جهانی است
وزیر صمت گفت: نوآوری‌های تازه و برای اولین بار را در خودرو‌های ایرانی به کار گرفتیم؛ استاندارد‌های خودرو‌های جدید ایرانی قابل رقابت با استاندارد‌های جهانی است.
کد خبر: ۵۳۰۸

به گزارش کارنا، عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز (چهارشنبه ۳ مرداد) در جلسه هیات دولت و در گزارش عملکرد خود در دولت سیزدهم اظهار داشت: در دوره جدید تاکید زیادی بر تغییر ساختار‌ها داشتیم؛ تاکید زیادی بر مهندسی شده و اعلام کردیم که به جای افزایش درصد ساخت از طریق ساخت قطعات کم ارزش به سمت ساخت قطعات پر ارزش و طراحی و مهندسی و نوآوری باید برویم.

وی افزود: ساخت داخل را به سمت اِلمان‌های اصلی مانند موتور، گیربکس و قطعات اصلی رفتیم.

وزیر صمت تصریح کرد: در دولت سیزدهم به سمت تولید پلتفرم‌های مشترک رفتیم که در دنیا هم درصد داخلی سازی پلتفرم‌های بین ۵۱ تا ۸۰ درصد است.

وی گفت: مالکیت ایرانی را در دوره جدید وزارت صمت تاکید کردیم و قرار شد که با طراحی ایرانی اقدامات جدید را جلو ببریم؛ برای مثال خودروی "ری را" در ایران خودرو چنین ویژگی‌هایی دارد.

علی آبادی خاطرنشان کرد: نوآوری‌های تازه و برای اولین بار در خودرو‌های ایرانی را به کار گرفتیم؛ استاندارد‌های خودرو‌های جدید ایرانی بوده و قابل رقابت با استاندارد‌های جهانی است.
منبع: برنا

ارسال نظر