۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۲
شرط افزایش صادرات خودرو‌های ایرانی به روسیه + فیلم
عضو هیأت مدیره انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان کشور گفت: بنا بر آمار رسمی سازمان توسعه تجارت، صادرات قطعات خودرو تولیدی در صنایع داخلی به کشور روسیه از ۱۳ میلیون دلار در سال ۱۴۰۱ به بیش از ۶۶ میلیون دلار در سال ۱۴۰۲ افزایش یافت که رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۶۴۸۱

به گزارش کارنا، ابراهیم دوست‌زاده در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی قطعات و لوازم یدکی خودرو موسوم به اتومبیلیتی مسکو ۲۰۲۴ توضیح داد: این رشد قابل توجه پس از نخستین حضور جمعی قطعه‌سازان ایران در نمایشگاه اتومبیلیتی در سال ۱۴۰۱ (۲۰۲۲) صورت گرفت.

وی ادامه داد: البته این رقم با توجه به ظرفیت صنعت قطعه‌سازی ایران بسیار پایین است، اما در عین حال، این رشد صادرات ظرف یک‌سال نشان‌دهنده مفید و اثربخش بودن حضور در نمایشگاه اتومبیلیتی است.

عضو هیأت مدیره انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان کشور همچنین گفت: در سه ماه اول ۱۴۰۳ بعد از دو سال حضور در نمایشگاه تخصصی قطعه‌سازان در مسکو، نسبت به سه ماه اول ۱۴۰۲، رشد ۱۰۰ درصدی صادرات قطعات خودرو به کشور روسیه را شاهد بودیم.

احصای ۲۲۰ قلم کالای مورد نیاز صنعت خودروی روسیه
دوست زاده با اشاره به اینکه نمایشگاه خودروسازان و قطعه‌سازان به میزبانی روسیه در سال‌های قبل در یک قالب و مکان برگزار می‌شد، گفت: امسال این نمایشگاه‌ها از یکدیگر تفکیک شده است و قطعه‌سازان ایرانی با توجه به نیاز‌های بازارروسیه در نمایشگاه اتومبیلیتی 2024 حضور یافته اند.

وی افزود: به واسطه مکاتبات و پیگیری‌های صورت گرفته از سوی انجمن قطعه سازان و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با طرف روسی، لیست شامل ۲۲۰ قلم کالای ضروری و مورد نیاز صنعت خودرو و قطعه‌سازی روسیه را احصا کردیم.

عضو هیأت مدیره انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان کشور خاطرنشان کرد: با این رویکرد، فرصت خوبی برای قطعه‌سازان ایرانی فراهم شده است و در ادامه این نمایشگاه، حتی دو روز بعد از نمایشگاه نیز، ما جلسات رو در رو با شرکت‌های روسی که این لیست اقلام را اعلام نیاز کرده‌اند، خواهیم داشت.

وی ادامه داد: امیدواریم امسال با توجه به نیاز صنعت قطعه‌سازی روسیه، شاهد شتاب بخشی به روند صادرات قطعات خودرو با سرعت بیشتر باشیم.

پیشنهاد به خودروسازان برای حضور موفق در بازار روسیه
دوست زاده در رابطه با آمار اعلامی برخی شرکت‌های خودروساز در حاشیه دوره قبلی نمایشگاه اتومبیلیتی (سال ۱۴۰۲ – ۲۰۲۳) مبنی بر صادرات انبوهی از خودرو‌های داخلی به روسیه گفت: به عنوان یکی از منتقدان این فرآیند هستم و به دوستان خودروساز هم گفتم که هدف‌گذاری خودروسازان ایرانی برای بازار روسیه باید از استان‌های با سطح اقتصادی بالا فاصله بگیرد و از این منظر، استان‌هایی مثل مسکو و سن‌پترزبورگ گزینه‌های مناسبی برای حضور ما در این بازار نیستند.

وی ادامه داد: استان‌هایی در روسیه که مقداری سطح زندگی پایین‌تر است و مردم این مناطق متمایل به استفاده از خودرو‌ها با قیمت‌ها پایین‌تری مانند خودرو‌های ایرانی هستند و همچنین دیگر کشور‌های مستقل مشترک‌المنافع (CIS)، می‌توانند مقصد مطلوبی برای صادرات خودرو باشند.

نمایشگاه بین‌المللی اتومبیلیتی ۲۰۲۴ مسکو روز دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ در حالی گشایش یافت که نمایندگان صنعت خودروی جمهوری اسلامی ایران برای سومین سال پیاپی با برپایی پاویون اختصاصی به نمایش محصولات جدید خود پرداخته‌اند.

این نمایشگاه با سخنرانی جمعی از مقامات کشور روسیه و برخی کشور‌های شرکت‌کننده از جمله سفیر جمهوری اسلامی ایران و حضور دو معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت کشورمان در فضایی به وسعت ۶۰ هزار مترمربع در مرکز نمایشگاهی بین‌المللی مسکو موسوم به اکسپوسنتر گشایش یافت.

افزون بر ۲۰ شرکت ایرانی در پاویون اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در فضایی به مساحت ۵۰۰ مترمربع حضور یافته‌اند. همچنین بیش از ۵۰ نفر از صنعتگران و بازرگانان ایرانی در قالب هیأت تجاری و نمایشگاهی، به این نمایشگاه که به مدت چهار روز برپا است، اعزام شده‌اند.

تعداد بازدید : 4

منبع :تیتر کوتاه

ارسال نظر