۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸
تردد خودروهای منطقه آزاد با پلاک ملی در کشور به کجا رسید؟ + جزئیات
حجت‌الله عبدالملکی از مصوبات جدید در دولت جاری شامل اجازه تغییر پلاک خودروهای مناطق آزاد به پلاک ملی و واردات خودروهای بنزین‌سوز و هیبریدی با سقف ۴۰ هزار دلار به مناطق آزاد خبر داد.
کد خبر: ۶۹۴

به گزارش کارنا٬دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد کشور خبر داد که در بودجه سال جاری خودرو‌های پلاک منطقه آزاد می‌توانند در سرزمین اصلی با پلاک ملی تردد کنند و در روز‌های اخیر آیین نامه اجرایی آن به تصویب رسید و به معاون اول رئیس جمهور این آیین نامه ابلاغ شد.  

به گفته عبدالملکی، صاحبان این خودرو‌ها با پرداخت حقوق و عوارض گمرکی مشخص می‌توانند از پلاک منطقه آزاد به پلاک سرزمین اصلی تغییر داده و در کل سرزمین تردد داشته باشند.

وی با بیان اینکه مصوبه دیگری در دولت مراحل پایانی را در کمیسیون زیربنایی دولت طی می‌کند و آماده طرح در جلسه هیئت وزیران است، تصریح کرد: در این مصوبه واردات خودرو به مناطق آزاد دیده شده و به ازای هر خودروی بنزین‌سوز که از منطقه آزاد به سرزمین اصلی منتقل می‌شود، اجازه واردات یک دستگاه خودروی احتراقی به منطقه آزاد تا سقف ۴۰ هزار دلار داده خواهد شد و واردات خودرو‌های هیبریدی و برقی نیز تا سقف ۴۰ هزار دلار واردات آن به مناطق آزاد میسر خواهد شد.

منبع: واحد مرکزی خبر

ارسال نظر