به گزارش کارنا، مدیرعامل اسبق سایپا اظهار داشت: خودروسازان داخلی در صورت ارتباط با خودروسازان دنیا میتوانند حرفی برای گفتن در کلاس جهانی داشته باشند.
سعید مدنی با اشاره به اینکه دخالتهای شدید دولت در خودروسازی فرصت حضور در بازارهای جهانی را از خودروسازان سلب کرده است، بیان کرد: بسیاری از زیرساختهای تولید خودرو در بازارهای جهانی اعم از شبکه گسترده زنجیره تامین، شبکه خدمات پس از فروش، توان طراحی، خطوط رنگ و همچنین تولید موتور و گیربکس در صورت سرمایه گذاری و اعطای تسهیلات از سوی دولت در صنعت خودرو ما نیز وجود دارد.
وی با اشاره به ظرفیت تولید سالانه دو تا سه میلیون خودرو در صنعت خودروسازی افزود: عدم مداخلات دولت در سالهای ۹۱ تا ۹۴ موجب شد در گروه سایپا با نیروی مازاد مواجه نباشیم و با اجرای طرحهای توسعهای برای نخستین بار در گروه سایپا توانستیم ۱۳ محصول را طراحی و تولید کنیم. محصولاتی، چون برلیانس، چانگان و شاهین از دستاوردهای سه سال عدم مداخله دولتمردان در صنعت خودرو به شمار میروند.
مدیرعامل اسبق سایپا در گفتگو با خبرنگار کارنا تصریح کرد: متاسفانه پس از آن با آغاز دخالتهای دولت، پروژه شاهین که در زمان حضور بنده در سایپا مراحل نهایی خود را طی میکرد و قرار بود در سال ۹۵ رونمایی شود به دلیل تغییر سیاستها در صنعت خودرو و عدم ثبات مدیریتی در سایپا به سال ۱۴۰۰ موکول شد.
ارسال نظر