۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۲
اختصاصی
هدف از تغییر مکرر مرجع قیمت گذاری خودرو چیست؟ + فیلم
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تغییر سکاندار قیمت گذاری خودرو از شورای رقابت به سازمان حمایت عنوان کرد: تجارب گذشته نشان داده با تغییر مرجع قیمت گذاری عملا اتفاق خاصی در حوزه قیمت خودرو نخواهد افتاد.
کد خبر: ۸۴۴

به گزارش کارنا، شهریار حیدری در خصوص دستورالعمل جدید تنظیم بازار خودرو سواری مبنی بر واگذاری تعیین قیمت خودرو از شورای رقابت به سازمان حمایت و در پاسخ به این پرسش که آیا تغییر مرجع قیمت گذاری تاثیری بر تنظیم بازار خودرو و جلب رضایت تولیدکننده و مصرف کننده دارد، اظهار داشت: گرچه هر نهادی ممکن است رویکردی متفاوت نسبت به تعیین قیمت خودرو داشته باشد، اما تجارب گذشته نشان داده با تغییر مرجع قیمت گذاری عملا اتفاق خاصی در حوزه قیمت خودرو نخواهد افتاد.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد هدف از تغییرات مکرر در مرجع قیمت گذاری خودرو، انتقال و کسب قدرت توسط نهاد‌های دولتی است چراکه در جابه جایی قدرت رانت‌هایی وجود دارد که از نهادی به نهاد دیگر منتقل می‌شود.

نماینده مردم سر پل ذهاب و قصر شیرین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار کارنا تاکید کرد: اگر هدف از تغییر مرجع قیمت گذاری، رونق و توسعه صنعت خودرو و جلب رضایت تولیدکننده و مصرف کننده است باید با واردات تکنولوژی برتر از کشور‌های توسعه یافته به ایجاد رقابت و ارتقای کیفیت خودرو‌ها در کشور کمک کرد.

قیمت روز خودرو

حیدری افزود: با رقابت پذیری در خودروسازی، قیمت خودرو‌ها نیز به صورت رقابتی تعیین شده و با حمایت‌های مادی و معنوی دولت از صنعت خودرو نیازمندی‌های جامعه نیز تامین خواهد شد.

وی در پایان بیان کرد: اگر امروز خودرو‌های صفر داخلی پس از یک ماه تردد دچار نقص فنی می‌شوند به دلیل بی کیفیتی خودرو‌ها است؛ لذا به جای واردات گسترده خودرو می‌توان با انتقال تکنولوژی ساخت خودرو از خارج و نهادینه کردن آن در داخل خودرو‌های با کیفیت و مطابق با سلیقه مصرف کننده تولید کرد. کما اینکه این مسیر در گذشته نیز از مونتاژ خودرو شروع شده و سپس به سمت خودکفایی سوق داده شده است.

تعداد بازدید : 7

ارسال نظر