۱۹ آذر ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۲
غول خودروهای برقی برنده خواهد شد
شرکت خودروسازی بی‌وای‌دی، برترین تولیدکننده خودروی الکتریکی چین، قرار است با انتشار اطلاعات فروش خودرو در ماه نوامبر سهم بیشتری از بازار را نشان دهد و در مسیر فراتر از هدف سالانه خود قرار گیرد و از فورد و هوندا در فروش جهانی پیشی بگیرد.
کد خبر: ۹۲۶۳

به گزارش کارنا، بی‌وای‌دی در سال جاری در حال توسعه زیادی بوده است، ظرفیت رو به رشدی داشته است و استخدام گسترده‌ای را برای درآمد توربوشارژ انجام داده است، که در سه ماهه سوم از تسلا پیشی گرفت.

بی‌وای‌دی اکنون با کمک فروش قوی در چین که در ماه‌های اخیر ادامه یافت، در مسیر رسیدن به هدف فروش سالانه چهار میلیون دستگاه خودرو قرار دارد که بیشتر از فروش جهانی هوندا ژاپن و فورد در سال ۲۰۲۴ است.

غول خودرو‌های الکتریکی چینی ۳.۸ میلیون دستگاه خودرو در ۱۱ ماه اول امسال تحویل داده است که ۵۰۶ هزار و ۸۰۴ دستگاه در ماه نوامبر فروخته شده است. فروش قوی آن، متاثر از مدل‌های رقابتی با جدیدترین فناوری پلاگین هیبریدی است، که نشان می‌دهد که این شرکت با انتشار داده‌های فروش خودرو در ماه نوامبر در سراسر صنعت، سهم بیشتری از بازار را به این شرکت اضافه کرده است.

بر اساس داده‌های خرده‌فروشی انجمن خودرو‌های مسافری چین، سهم این خودروساز تا اکتبر، از بازار خودروی چین که بیش از ۹۰ درصد از کل فروش آن را تشکیل می‌دهد، به ۱۶.۲ درصد رسید که نسبت به ۱۲.۵ درصد در سال ۲۰۲۳ افزایش یافت. اگر شتاب فروش ادامه یابد، بی‌وای‌دی می‌تواند بیش از ۶ میلیون دستگاه را در ۱۲ ماه آینده بفروشد که آن را با گروه‌های خودروساز پیشرو جهان مانند جنرال موتورز و استلانتیس برابری می‌کند.

تحلیلگران در یادداشت اخیر پس از جلسه با مدیریت خودروساز اعلام کردند که این شرکت چینی قصد دارد در سال ۲۰۲۵ پنج تا ۶ میلیون خودرو تحویل دهد.

یک مدیر اجرایی در ماه نوامبر گفت که این خودروساز در ماه اگوست تا اکتبر، نزدیک به ۲۰۰ هزار دستگاه به ظرفیت تولید اضافه کرد و ۲۰۰ هزار کارگر را برای خودروسازی و ساخت قطعات استخدام کرد. تعداد کل کارکنان بی‌وای‌دی تا سپتامبر نزدیک به یک میلیون نفر بود که در پایان سال ۲۰۲۳ حدود ۷۰۳ هزار و ۵۰۰ نفر بود.

رویترز گزارش کرد که جنرال موتورز در جدیدترین نشانه از تشدید مشکلات خودروسازان خارجی در چین، هفته گذشته گفت که به دلیل بازسازی و کاهش ارزش سرمایه گذاری مشترک خود که متحمل ضرر و کاهش فروش شده است، بیش از ۵ میلیارد دلار هزینه برای عملیات خود در چین نیاز دارد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر