۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۴
برای تامین برق خودرو‌های برقی مشکلی نداریم
سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه ۳۱ درصد از مشترکان مشمول پاداش صرفه‌جویی برق شدند، گفت: برای تأمین برق خودرو‌های برقی مشکلی نداریم.
کد خبر: ۶۹۲۴

به گزارش کارنا، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر و سخنگوی صنعت برق امروز چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: امسال، تابستان بسیار گرمی را سپری کردیم و رشد مصرف برق به ۸.۷ درصد رسید که بر این اساس رشد تقاضا دوبرابر رشد متوسط مصرف در دهه گذشته بود به طوری که ۶ هزار و ۴۰۰ مگاوات به میزان تقاضا افزوده شد.

وی با بیان اینکه اگر قرار باشد نیروگاهی احداث شود باید ظرفیت ۹ هزار مگاواتی داشته باشد که نیازمند ۹ میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد، ادامه داد: براساس اطلاعات دقیقی که از تخمین قبوض برق به دست آمده استفاده از کولر‌های گازی روند افزایشی داشته است.

رجبی مشهدی با اشاره به اینکه رکورد سال گذشته را ۴۷ بار پشت سر گذاشتیم که افزایش چشمگیری نسبت به مدت زمان مشابه داشته است، خاطرنشان کرد: هنوز ما در محدوده تقاضای ۷۰ هزار مگاوات هستیم که در این شرایط نیازمند همراهی مشترکان است البته ۳۱.۵ درصد از مشترکان مشمول پاداش صرفه جویی شدند و پویش یا انرژی تا ۱۵ مهر ادامه دارد.


وی ادامه داد: در کنار این موضوع مشترکان پرمصرف هستند که ۱۰ تا ۲۰ برابر مصرف دارند که امسال علاوه بر اخطار قطعی برق و تذکر دریافت کردند؛ و می‌توانند. به سه روش قطع برق نداشته باشند، کاهش مصرف، تأمین برق از انرژی‌های تجدیدپذیر که می‌تواند در محل مسکن باشد و یا از طریق تابلوی سبز تأمین کنند.

مدیرعامل توانیر اضافه کرد: مشترکان بدمصرف ۷۰۰ هزار نفر هستند که ۲ درصد می‌شوند.

وی ادامه داد: در تیر و مرداد این عدد به ۱۸ هزار مگاوات رسید و با توجه به اینکه نیروگاه‌های برق آبی برای کشاورزی و شرب هم مورد استفاده قرار می‌گیرند ناترازی برق به ۲۰ هزار مگاوات نیز رسید.
وی با بیان اینکه امسال برق دریافتی بخش‌های فولادی و سیمانی مشابه سال قبل بود، گفت: سیمانی‌ها ۱۷ درصد و فولادی‌ها ۱۳.۷ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ برق بیشتری دریافت کردند.

وی افزود: از ابتدای مهر، برنامه مدیریت مصرف برق در شهرک‌های صنعتی مرتفع می‌شود.

صنعت برق برای تأمین برق خودرو‌های وارداتی مشکلی ندارد
سخنگوی صنعت برق در مورد تأمین برق خودرو‌های وارداتی گفت: پیش بینی ما حدود ۲۰۰ مگاوات برای سال ۱۴۰۳ است که به نظر نمی‌رسد این میزان واردات، محقق شود ولی صنعت برق برای تأمین برق مشکلی ندارد. صنعت برق از تامین برق خودرو‌های برقی استقبال می‌کند.

منبع:حیات

ارسال نظر