به گزارش کارنا، مهدی مطلب زاده، عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو کشور با اشاره به قطعیهای مداوم برق در کارخانجات قطعه سازی عنوان کرد: متاسفانه کمبود برق در واحدهای قطعه سازی به حدی رسیده است که هفته گذشته به سبب قطعی ۱۴ ساعته برق طی دو روز، دو پنجم زمان تولید و دو شیفت کامل کاری را از دست داده ایم.
وی افزود: علاوه بر این، قطعی ۵ ساعته برق صنایع در دو روز هفته که به منظورمدیریت ناترازی برق در دستور کار قرار گرفته است موجب قطعی ۳۸ ساعته برق کارخانجات در طول هفته شده است.
عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و
قطعه سازان خودرو کشور در گفتگو با خبرنگار کارنا تصریح کرد: واحدهای تولیدی به منظور تامین برق مورد نیاز خود اقدام به سرمایه گذاری برای خرید ژنراتور برق کرده اند، اما برای تامین سوخت دستگاه ژنراتور نیز با مشکلاتی مواجه هستند چراکه خرید هر لیتر گازوئیل آزاد ۱۵ هزار تومان تمام شده و خرید آن قاچاق محسوب میشود.
مطلب زاده ادامه داد: تولیدکنندگان در حالی با کمبود برق در کشور مواجه هستند که ضمن افزایش شدید هزینههای برق در سال جاری ملزم به پرداخت به موقع هزینه برق مصرفی خود به اداره برق هستند.
وی با صراحت بیان کرد: با توجه به رشد موانع تولید در کشور به نظر میرسد تعمد و دستهایی در پشت پرده برای نابودی صنایع داخلی در کار است.
عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو کشور رشد
تولید خودرو با وجود کمبود نهادههای انرژی در کشور را دور از ذهن دانست و اذعان داشت: به هر حال رشد تولید نیازمند تامین مواد اولیه، نیروی کار و نهادههای انرژی است و قاعدتا با وجود قطعی برق، دستگاهها و ماشین آلات قطعه سازی قادر به تولید قطعه نیستند، در نتیجه خودروساز با کسری قطعه مواجه شده و رشد تولید محقق نخواهد شد.
مطلب زاده با اشاره به اینکه
خودروسازان به واسطه افزایش قیمت خودرو متعهد به رشد تیراژ تولیدات خود هستند، یادآور شد: اگرچه دو خودروساز بزرگ به منظور کاهش زیان انباشته خود ناچار به جهش تولید هستند، اما تحقق این مهم با توجه به کمبود برق و گاز در کشور با چالشهایی همراه خواهد بود.
ارسال نظر