۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴
اختصاصی
افزایش نارضایتی مردم از نابسامانی عرضه خودرو
عضو کمیسیون امور داخلی و شورا‌های مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از نابسامانی عرضه خودرو گفت: عدم تحویل به موقع خودرو از سوی خودروسازان افزایش نارضایتی مردم از توزیع خودرو را به همراه داشته است.
کد خبر: ۲۶۴

به گزارش کارنا، حسین محمد صالحی دارانی عنوان کرد: متاسفانه بسیاری از متقاضیان خرید خودرو علیرغم واریز کامل وجه، خودروی خود را در موعد مقرر تحویل نگرفته و تاخیر در تحویل خودرو و خلف وعده‌ها از سوی خودروساز اثربخشی سامانه متمرکز فروش را که با هدف تنظیم بازار خودرو راه اندازی شده را از بین برده است.

وی در گفتگو با خبرنگار کارنا افزود: علیرغم رشد عرضه و تعادل نسبی در بازار خودرو، اما عدم تحویل به موقع خودرو از سوی خودروسازان موجب نارضایتی در میان مشتریان شده است.

نماینده مردم فریدن و فریدونشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با وجود اقبالی که مردم به خودرو‌های داخلی دارند، اما آشفتگی در توزیع و عرضه خودرو موجب شده دولت و مجلس به واردات خودرو روی آورده و از این طریق در بازار خودرو تعادل ایجاد کنند در حالی که با تحویل به موقع خودرو از سوی خودروسازان از تنش‌ها در بازار خودرو کاسته شده و بازار خودرو تنظیم خواهد شد.

محمدصالحی در خصوص نقش محدودیت‌های ارزی بر افت تولید و عرضه خودرو در شرکت‌های خودروسازی اظهار داشت: اگرچه مسائل ارزی بر کاهش عرضه تاثیرگذارند، اما شواهد حاکی از این است بخش قابل توجهی از نابسامانی‌ها در توزیع خودرو ناشی از حواشی است که خودروسازان ایجاد می‌کنند تا با ایجاد التهاب در بازار حداکثر سود را ببرند در حالی که همه مشکلات در بازار خودرو با کنترل قیمت‌ها قابل رفع است.

ارسال نظر