۲۹ دی ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۴
اختصاصی
رفع مشکلات نقدینگی خودروسازان و قطعه سازان با ایجاد بانک‌های تخصصی صنعت خودرو
عضو انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور بیان کرد: با سیاست‌های انقباضی بانک‌ها به خصوص در یک سال گذشته، قطعه سازان قادر به پرداخت معوقات خود به سازمان امور مالیاتی، بیمه تامین اجتماعی پرسنل و تامین کنندگان مواد اولیه نیستند.
کد خبر: ۱۰۴۶۸

به گزارش کارنا، عضو انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور بیان کرد: با سیاست‌های انقباضی بانک‌ها به خصوص در یک سال گذشته، قطعه سازان قادر به پرداخت معوقات خود به سازمان امور مالیاتی، بیمه تامین اجتماعی پرسنل و تامین کنندگان مواد اولیه نیستند. 

علیرضا خلیلی با اشاره به اینکه عدم همکاری خودروسازان در پرداخت به موقع مطالبات قطعه سازان منجر به افت تولید قطعات، افزایش مطالبات و تاخیر در ایفای تعهدات به مشتریان شده است، عنوان کرد: قطعه سازان در سنوات گذشته با معرفی به بانک‌ها از سوی خودروسازان و دریافت تسهیلات بانکی، امور مالی خود را مدیریت می‌کردند، اما با سیاست‌های انقباضی بانک‌ها به خصوص در یک سال گذشته، قادر به پرداخت معوقات خود به سازمان امور مالیاتی، بیمه تامین اجتماعی پرسنل و تامین کنندگان مواد اولیه نیستند.

عضو انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور در گفتگو با خبرنگار کارنا ادامه داد: اگر خودروسازان در طول این سال‌ها با نقدینگی حاصل از فروش خودرو برای خود بانک‌های تخصصی تأسیس می‌کردند، امروز صنعت قطعه سازی و خودروسازی با عدم حمایت بانک‌ها که اعطای تسهیلات را منوط به خواب سرمایه تولیدکنندگان می‌کنند، مواجه نبود و بسیاری از مسائل بین قطعه سازان و خودروسازان قابل رفع بود.



خلیلی با اشاره به اینکه نیروی انسانی مازاد و استفاده نادرست از نیروی کار در صنعت خودرو کشور، بهره وری این صنعت را کاهش داده است، افزود: طبق گزارشی که دو، سه سال پیش در رابطه با خودروسازی کره منتشر شد، کره ای‌ها با حدود ۶۰ هزار نفر نیروی کار، سالانه حدود ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه خودرو در سطح استاندارد‌های اروپا و آمریکا تولید می‌کند، این در حالی است که تولید خودرو در ایران با این تعداد نیروی کار یک دهم کره است.

وی با بیان اینکه قطع ارتباط صنعت خودرو کشور با دنیا و عدم دسترسی به تکنولوژی‌های روز، نارضایتی مشتریان از کیفیت خودرو‌های داخلی را به همراه داشته است، تصریح کرد: متاسفانه تحریم‌ها اجازه گفتگو و همکاری با خودروسازان تراز اول دنیا را از خودروسازی کشور سلب کرده است.
عضو انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان کشور در پایان تاکید کرد: تنها با سرمایه‌گذاری خارجی است که می‌توان فناوری تولید خودرو در کشور را ارتقا و زمینه صادرات خودرو‌های داخلی به دیگر کشور‌ها را فراهم کرد.

ارسال نظر