به گزارش کارنا، شرکت تحقیقاتی Rho Motion اعلام کرد که مشوقها و اهداف آلایندگی باعث افزایش فروش خودروهای الکتریکی در چین شد و به بریتانیا نیز کمک کرد تا در سال ۲۰۲۴ از آلمان پیشی بگیرد. سازندگان خودروهای برقی به سال ۲۰۲۵ به عنوان سال تحول نگاه میکنند، زیرا رشد فروش چین کاهش مییابد، اهداف جدید انتشار آلایندهها در اروپا آغاز میشود و سوالاتی پیرامون تغییرات احتمالی سیاست ایالات متحده در دولت آینده ترامپ وجود دارد.
دادههای Rho Motion نشان میدهد فروش جهانی خودروهای کاملا الکتریکی و پلاگین هیبریدی ۲۵.۶درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و به ۱.۹ میلیون در دسامبر رسیده است، هرچند برای دومین ماه متوالی کند شده است.
فروش در چین در ماه دسامبر ۳۶.۵درصد افزایش یافت و به ۱.۳ میلیون دستگاه رسید و در کل سال ۲۰۲۴ هم رقم ۱۱ میلیون دستگاه را ثبت کرد. فروش
خودروهای برقی در ایالات متحده و کانادا، در دسامبر ۸.۸درصد افزایش یافت و به ۲۰۰ هزار دستگاه رسید، در حالی که اروپا فروش ۳۰۰ هزار دستگاهی را گزارش کرد که ۰.۷درصد نسبت به ماه مشابه سال ۲۰۲۳ افزایش داشت.
نتایج نشان داد که حذف یارانهها در آلمان تاثیر مخربی بر کل بازار اروپا داشت. اگر ایالات متحده از همین رویه پیروی کند، ممکن است در آنجا نیز چنین اتفاقی رخ دهد. چین در تلاش برای ترویج پذیرش خودروهای الکتریکی و در عین حال احیای رشد اقتصادی، یارانههای
تجارت خودرو را بهعنوان بخشی از طرح توسعه تجارت مصرفکننده تا سال ۲۰۲۵ تمدید کرد.
منبع: دنیای اقتصاد
ارسال نظر