۰۳ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۹
اختصاصی
راهکار کنترل رشد نجومی قیمت موتورسیکلت چیست؟ + فیلم
بدون واردات موتورسیکلت‌های لوکس و گران قیمت اتفاقی در بازار نخواهد افتاد.
کد خبر: ۱۱۱۰۸

به گزارش کارنا، نایب رییس هیأت مدیره سندیکای قطعه سازان موتورسیکلت کشور عنوان کرد: بدون واردات موتورسیکلت‌های لوکس و گران قیمت اتفاقی در بازار نخواهد افتاد، اما با عمق داخلی سازی و صادرات موتورسیکلت‌های ساخت داخل به کشور‌های همسایه، جایگاه صنعت موتورسیکلت کشور در جهان ارتقا پیدا خواهد کرد.

حبیب الله محمودان در پاسخ به این پرسش که چگونه می‌توان قیمت موتورسیکلت در کشور را کنترل کرد، اظهار داشت: گام نخست، اعتماد و تکیه بر ظرفیت قطعه سازان داخلی است چراکه با این سیاست می‌توان موتورسیکلت‌های با حداقل ۷۰ درصد ساخت داخل را تولید و به بازار عرضه کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: نمی‌توان ذائقه بازار را به موتورسیکلت‌های مدرن وارداتی عادت داد و همزمان انتظار رشد صنعتی در صنعت موتورسیکلت را داشت.

نایب رییس هیأت مدیره سندیکای قطعه سازان موتورسیکلت کشورافزود: یک بار برای همیشه باید در سیاست‌های کلان اقتصادی کشور بر تامین نیاز بازار از طریق تولیدات داخل تمرکز کرده و با اعتماد به سازندگان داخل، زمینه توسعه و پیشرفت صنعت موتورسیکلت کشور را فراهم کنیم.

محمودان تاکید کرد: بدون واردات موتورسیکلت‌های لوکس و گران قیمت اتفاقی در بازار نخواهد افتاد، اما با عمق داخلی سازی و صادرات موتورسیکلت‌های ساخت داخل به کشور‌های همسایه می‌توان جایگاه صنعت موتورسیکلت کشور در جهان را ارتقا داد.

وی با بیان اینکه هیچ کشوری حاضر نیست بازار داخلی خود را به راحتی در اختیار شرکت‌های بزرگ خارجی قرار دهد، عنوان کرد: با اتخاذ و اجرای سیاست‌های مناسب می‌توان مردم را از مزایای رشد صنعتی، اشتغال زایی و تولید ثروت در کشور بهره‌مند کرد.

نایب رییس هیأت مدیره سندیکای قطعه سازان موتورسیکلت کشور با صراحت بیان کرد: به این ترتیب با هویت بخشی به تولیدات داخل، برخورداری از تکنولوژی تولید و هدایت اقتصاد کشور در مسیر رشد صنعتی، هیچ کشوری قدرت تحریم ایران را نخواهد داشت.

محمودان با اشاره به اینکه اغلب کشور‌هایی که رشد صنعتی ضعیفی دارند، مورد سوءاستفاده ابرقدرت‌های جهان قرار می‌گیرند، ادامه داد: از آنجا که کشور‌های ابرقدرت از این ضعف کشور‌های نیمه صنعتی و غیرصنعتی سوءاستفاده می‌کنند، با رشد صنعتی می‌توان یک بار برای همیشه این قدرت را از آنها گرفت.

وی اظهار داشت: اکنون وقت آن است با مشاهده ثمره سختی‌های تحریم که سالهاست با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم به کشور‌هایی که می‌خواهند ایران را به کشوری فرودست و ضعیف تبدیل کنند، نشان دهیم ایران با اقتصادی پویا در منطقه غرب آسیا، این منطقه را تحت تاثیر خود قرار داده است.

نایب رییس هیأت مدیره سندیکای قطعه سازان موتورسیکلت کشور با اشاره به رونمایی از آخرین دستاورد‌های داخلی سازی قطعات موتورسیکلت در مهرماه سال جاری یادآور شد: خوشبختانه امسال قطعه سازان موتورسیکلت با همکاری موتورسیکلت سازان همایشی را در جهت معرفی توانمندی تولیدکنندگان داخل و عمق بخشی به تولیدات داخل ترتیب داده و تعداد اندک شماری از افراد که اعتقادی به تولیدات داخل نداشتند، با برگزاری میز خودکفایی صنعت موتورسیکلت دچار تردید شده و به مدافعان تولیدات داخل پیوسته اند.

محمودان با بیان اینکه بازار کشور‌های همسایه و حتی کشور‌های منطقه بریکس و اوراسیا، آمادگی کامل برای صادرات موتورسیکلت‌های تولید داخل را دارند، اذعان داشت: تحقق این مهم نیازمند تقویت بنیه تجاری و صادراتی کشور و حضور شرکت‌های توانمند در بازار‌های صادراتی است.

وی با تاکید بر ضرورت صادرات چهار سکو و پلتفرم معرفی شده در اولین میز خودکفایی صنعت موتورسیکلت افزود: به طور مثال کشور روسیه، بازار صادراتی بسیار مناسبی برای موتورسیکت است چراکه این کشور به دلیل عدم توان تولید قطعات موتورسیکلت در شرایط فعلی، بیش از دو میلیون دستگاه موتورسیکلت از کشور هندوستان وارد کرده است؛ از این رو این چهار پلتفرم معرفی شده در اولین میز خودکفایی صنعت موتورسیکلت کشور جزء تولیداتی هستند که قابلیت نمایش و معرفی در نمایشگاه‌های بین المللی را دارند.

نایب رییس هیأت مدیره سندیکای قطعه سازان موتورسیکلت کشور تصریح کرد: اگرچه صنعت موتورسیکلت کشور در میان کشور‌های منطقه رقیب جدی جز ترکیه ندارد، اما به دلیل ضعف در تجارت و تمایل دولتمردان به واردات بیش از صادرات، نتوانسته خود را به خوبی در بازار‌های هدف معرفی کند.

محمودان خاطرنشان کرد: برخلاف بازار‌های صادراتی مانند عراق و افغانستان که تحت تاثیر موتورسیکلت‌های ایرانی و قطعات ساخت داخل قرار دارند، در کشور‌های. اینطور نیست چراکه شرکت‌های موتورسیکلت سازی نقش خود را در این بازار‌ها به خوبی ایفا نکرده اند.این در حالی است که به ازای صادرات موتورسیکلت به این کشور‌ها می‌توانستیم ورق‌های فولادی، خوراک دام و کود شیمیایی وارد کنیم.

وی با بیان اینکه نفوذ در بازار کشور‌هایی که همه کالا‌های مصرفی را خود تولید نمی‌کنند، به راحتی ممکن است، ادامه داد: متاسفانه کوتاهی دولت‌ها و ضعف دیدگاه تجاری کشور مانع صادرات موتورسیکلت به کشور‌های CIS شده است.

نایب رییس هیأت مدیره سندیکای قطعه سازان موتورسیکلت کشور در پایان تصریح کرد: قطعا برای تجار کشور راحت‌تر بوده ارزی که دریافت می‌کنند را در جهت سرمایه گذاری در داخل یا خارج کشور هزینه کنند، در حالی که واحد‌های تجاری در کارخانجات می‌توانستند این ارز را صرف صادرات محصولات خود به بازار‌های هدف کنند، هر چند کار سخت تری بوده، اما اقدامی ارزشمند است.

تعداد بازدید : 3

ارسال نظر