به گزارش کارنا، اگر دسته بندی جدید "خودروی E" اتحادیه اروپا در احیای چنین مدلهایی موفق باشد، پژو میتواند یک خودروی شهری جدید را به سبک ۱۰۸ قدیمی خود راهی بازار کند.
پژو حدود چهار سال قبل ۱۰۸ را که ارتباط نزدیکی با تویوتا آیگو و سیتروئن C۱ داشت، از خط تولید خارج کرد و از آن زمان سوپرمینی ۲۰۸ به عنوان مدل پایه این برند شناخته میشود.

توقف تولید ۱۰۸، پایان سه دهه عرضه خودروهای شهری پژو بود که از سال ۱۹۹۱ با ۱۰۶ آغاز شده بود، و به عنوان بخشی از خروج جمعی از "بخش A" رخ داد، جایی که افزایش قوانین و هزینههای تولید، حاشیه سود را تا حد غیرقابل دوام کاهش داده بود. مدل سیتروئن همتای این خودرو نیز متوقف شد و رقبای آن همچون فورد کا، واکسهال ویوا و اشکودا سیتیگو نیز تقریبا هم زمان با آن از خط تولید خارج شدند.

اما اکنون، مدیرعامل پژو، آلن فاوی، با قطعیت اعلام کرده اگر قانونگذاران چارچوب جدیدی را برای تنظیم مقررات خودروهای کوچک امضا کنند که کمک کند تا خودروسازان آنها را با سودآوری تولید کنند، ممکن است این برند به بخش A بازگردد.
فاوی در مورد پتانسیل مدلی کوچکتر از ۲۰۸ در آینده اظهار داشت: "در گذشته مدلهای ۱۰۸، ۱۰۷ و ۱۰۶ وجود داشتند. ما در گذشتهای نه چندان دور در بخش A بیش از یک میلیون دستگاه خودرو فروختهایم؛ بنابراین بی شک اگر در این بخش جدید بتوانیم خودروهایی کوچکتر را با سوددهی بسازیم، بنابراین حتما همچون گذشته جایی برای پژو در آن وجود خواهد داشت. "

فاوی در صحبتهای خود به بخش خودروی E اشاره کرد که اتحادیه اروپا میتواند در تلاش برای تشویق خودروسازان به بازگشت به تولید مدلهای فوق کوچک ارزان همچون ۱۰۸ قدیمی معرفی کند.

هنوز جزئیات این طرح نهایی نشده، اما این چارچوب جدید میتواند بخشی از هزینههای تولید خودروهای کوچک را به واسطه کاهش میزان قوانین و فناوریهای اجباری که باید در نظر گرفته شوند، کمتر کند به طوری که بتوان از قیمتهای پایین، حاشیه سود قابل قبول تری به دست آورد.

اما فاوی تاکید داشته که پژو تا زمانی که قوانین جدید و سودده تصویب نشوند، به فکر ورود مجدد به بخش A نخواهد بود.

ارسال نظر