۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۷
اختصاصی
تصمیمات جزیره‌ای و سیاست زدگی مانع رشد خودروسازی شده است
یک فعال صنعت قطعه سازی، کاهش سود بازرگانی واردات قطعات خودرو‌های داخلی به یک درصد را در تضاد با منافع قطعه سازان داخلی دانست.  
کد خبر: ۱۱۵۸

به گزارش کارنا، محسن رزمخواه با اشاره به مصوبه جدید هیات دولت مبنی بر کاهش سود بازرگانی واردات قطعات خودرو‌های داخلی به یک درصد و با بیان اینکه این مصوبه انگیزه خودروسازان به واردات قطعات را افزایش خواهد داد، عنوان کرد: اگرچه این سیاست در راستای رشد تولیدات داخل و کاهش قیمت تمام شده خودرو‌های داخلی اتخاذ شده و به نفع خودروسازان است، اما تبعات منفی آن گریبانگیر صنعت قطعه سازی شده و قطعه سازان را متضرر خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه این سیاست حمایتی باید در رابطه با قطعه سازان نیز اعمال شود، اظهار داشت: به موازات کاهش تعرفه واردات قطعات برای خودروسازان داخلی باید تعرفه واردات مواد اولیه و قطعات برای قطعه سازان نیز کاهش پیدا کند در غیر این صورت صنعت قطعه سازی با آسیب جدی مواجه خواهد شد.

این فعال صنعت قطعه سازی در گفتگو با خبرنگار کارنا تصریح کرد: دولت پیش از حمایت از خودروسازی باید از صنعت قطعه سازی حمایت کند تا قطعه سازان بتوانند قطعات باکیفیت و ارزان را در اختیار خودروساز قرار دهند، اما متاسفانه تصمیمات جزیره‌ای در خودروسازی همواره بخشی از صنعت را در بر گرفته و سیاست زدگی و سطحی نگری در این صنعت مانع رشد خودروسازی در کشور شده است.  

رزمخواه با بیان اینکه رشد قطعه سازی و خودروسازی لازم و ملزوم یکدیگر هستند، تاکید کرد: دولت و وزارت صمت باید در اتخاذ سیاست ها، صنعت قطعه سازی و خودروسازی را به عنوان مجموعه‌ای به هم پیوسته  در نظر گرفته و با سیاست گذاری منسجم و یکپارچه زمینه رشد و شکوفایی این دو صنعت را هموار کنند.  

ارسال نظر