۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۲
اختصاصی
وزیر صمت: نخستین انتظار ما از خودروسازان تحول در ایمنی است
وزیر صنعت، معدن و تجارت: خودرویی که تولید می‌شود باید از هر جهت ایمن باشد و در هنگام تصادف به سرنشینان آسیب وارد نکند.
کد خبر: ۱۲۵۰

به گزارش کارنا، وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین افتتاح خط تولید ری را ایران خودرو که امروز چهارشنبه ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۲ برگزار شد، اظهار داشت: خودرویی که تولید می‌شود باید از هر جهت ایمن باشد و در هنگام تصادف به سرنشینان آسیب وارد نکند.

عباس علی آبادی با اشاره به اهمیت جلب رضایتمندی مشتریان به عنوان مهم‌ترین ذی نفعان صنعت خودرو عنوان کرد: خودروسازان باید صدای مردم را شنیده و رضایت مشتری را جلب کنند چراکه جلب رضایت مردم، کسب رضایت خدا است.

وی تحول در ایمنی و استانداردسازی را از مهم‌ترین الویت‌ها در صنعت خودرو عنوان و بیان کرد: اولین تحولی که از خودروسازان انتظار داریم ایمنی است و اولین گناهی که آن‌ها مرتکب می‌شوند ایمنی پایین محصول است؛ بنابراین خودرویی که تولید می‌شود باید از هر جهت ایمن باشد و در هنگام تصادف به سرنشینان آسیب وارد نکند، البته سرنشینی که قوانین و مقررات رانندگی را رعایت کرده باشد.

وزیر صمت ادامه داد: تحول مهم بعدی قابلیت اتصال پذیری در خودرو‌ها است و خودرویی که از خط تولید خارج می‌شود باید قابلیت اتصال به شبکه‌ای هدایت کننده را داشته باشد، زیرا اتصال پذیری به شدت بر ارتقای ایمنی و کیفیت خودرو موثر است.

علی آبادی همچنین بر اهمیت هوشمندسازی خودرو‌ها تاکید کرد و گفت: خودرو‌های تولیدی باید ترازی از هوشمندی را داشته باشند.

وی اضافه کرد: از دیگر تحولات لازم در صنعت خودرو اشتراکی بودن است و خودرو‌ها باید به قدری ساده باشند که برای همگان قابل استفاده باشند.

وزیر صمت بر لزوم قابلیت ارتقا پذیری خودرو‌ها نیز تاکید کرد و گفت: پلتفرم ساخت خودرو باید به نحوی باشد که قابلیت ارتقا داشته باشند.

علی آبادی یادآور شد: از دیگر نکات حائز اهمیت در خودروسازی، ارزندگی قیمت خودرو است یعنی قیمت خودرو باید نسبت به کیفیت آن ارزنده باشد و امروز برقی سازی یکی از روش‌های بهبود اقتصاد حمل و نقل کشور است.

وی در ادامه به نقشه راه وزارت صمت برای تحول در صنایع اشاره کرد و گفت: وزارت صمت در برنامه‌های حمایتی خود صنایعی که در جهت رفع گلوگاه‌های مردم گام بر می‌دارند را در الویت قرار داده است و باید برای آن تلاش جهادی کرد. برای ما بن بستی از جنس تحریم معنا ندارد و باید به همت مردم و جوانان گلوگاه‌ها را برطرف کنیم.

وزیر صمت در پایان بیان کرد: با ایجاد صندوق حمایت از سرمایه گذاران با سود تضمینی ارزی از صنایع ثروت آفرین و همچنین صنایع اشتغال آفرین که بهره وری بالایی نیز دارند حمایت می‌کنیم. البته اشتغال آفرینی نه به معنای استفاده از نیروی کار مازاد، زیرا این ثروت سوزی است.

تعداد بازدید : 3

ارسال نظر