۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶
چگونه می‌توان رفتار موتورسیکلت سواران را کنترل کرد؟ + فیلم
رئیس سابق پلیس راهور تهران بزرگ گفت: برای اینکه رفتار موتورسیکلت سواران قابل کنترل باشد، پلیس باید با صدور پلاک سوم (الکترونیکی) و بازطراحی و تولید موتورسیکلت‌ها در دراز مدت تا حدودی موجب روند کاهشی تخلفات آنها شود.
کد خبر: ۱۴۸۳

به گزارش کارنا، سردار محمدرضا مهماندار گفت: رفتار کاربران ترافیکی خودرو با موتورسیکلت متفاوت است و پلیس با اعمال قوانین و مقررات می‌تواند رفتار رانندگان خودرو را کنترل کند، اما نمی‌تواند رفتار رانندگان موتورسیکلت را کنترل کند.

­این مقام انتظامی افزود: راننده خودرو خود را ملزم کرده است که اگر رفتاری خارج از قوانین و مقررات داشته باشد، پلیس با وی برخورد می‌کند؛ این کنترل رفتار در بلند مدت به فرهنگ مختص رانندگان خودرو تبدیل شده است. ­

تعداد بازدید : 4


رئیس سابق پلیس راهور تهران بزرگ گفت: رانندگان موتورسیکلت وقتی احساس می‌کنند که می‌توانند با مخدوش کردن پلاک و نداشتن گواهینامه از کنترل پلیس فرار کنند، رفتار‌های نامتعارف دیگری همچون عبور از چراغ قرمز، خلاف جهت رفتن در بزرگراه و ... را از خود نشان می‌دهند. ­

سردار مهماندار با بیان اینکه پلاک موتورسیکلت هویت آن است، افزود: اکنون پلیس به علت مخدوشی و نداشتن پلاک موتورسیکلت ها، امکان کمتری برای کنترل آن‌ها دارد.

این مقام انتظامی گفت: پلیس باید هویت تمامی موتورسیکلت‌هایی که در سطح شهر تردد می‌کنند، با صدور پلاک سوم یا همان پلاک الکترونیکی برای موتورسیکلت‌ها مشخص کند.

تعداد بازدید : 3


رئیس سابق پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه نصب پلاک سوم بر روی موتورسیکلت‌ها یک اقدام بازدارنده برای موتورسیکلت سوار است، افزود: این اقدام باعث می‌شود که تردد و تخلفات موتورسیکلت سوار با استفاده از دستگاه‌ها و دوربین‌های نصب شده در سطح شهر قابل شناسایی و کنترل باشد.

تعداد بازدید : 4


­سردار مهماندار گفت: در کشور‌های توسعه یافته، موتورسیکلت‌های داخل شهری به صورت اسکوتر‌هایی طراحی شده که افراد را جابجا کند و موتورسیکلت سنگین برای تردد بین شهری استفاده می‌شود، اما در کشور ما موتورسیکلت‌هایی که تولید می‌شود قدرت مانور بالایی دارند و این یکی از علت‌هایی است که پلیس نمی‌تواند موتورسیکلت‌ها را کنترل کند.

­این مقام انتظامی با بیان اینکه موتورسیکلت باید متناسب با نیاز شهری طراحی و تولید شود، گفت: پلیس، وزارت صمت و سازمان استاندارد باید موتورسیکلتی طراحی کنند که علاوه بر رفع نیاز جامعه، قدرت مانور و تحرک موتور را کاهش دهد تا کنترل پلیس بر روی آن افزایش یابد.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر