۳۱ فروردين ۱۴۰۴ - ۱۵:۰۶
اختصاصی
آغاز فصل جدیدی از تعامل مشتریان با خدمات پس از فروش ایران‌خودرو
شبکه خدمات پس از فروش ایران خودرو در راستای بهینه‌سازی هر چه بیش‌تر فرآیند‌های خدماتی و افزایش اعتمادسازی مشتریان همواره در تلاش برای ارتقای کیفیت خدمات و پاسخ‌گویی به موقع به مشتریان بوده است.
کد خبر: ۱۲۹۵۱

به گزارش کارنا، شبکه خدمات پس از فروش ایران خودرو در راستای بهینه‌سازی هر چه بیش‌تر فرآیند‌های خدماتی و افزایش اعتمادسازی مشتریان همواره در تلاش برای ارتقای کیفیت خدمات و پاسخ‌گویی به موقع به مشتریان بوده است.

رضایت ۹۶.۵ درصدی مشتریان ایران خودرو از طرح خدمات نوروزی ۱۴۰۴ بیانگر این است که تلاش‌های شبانه روزی شبکه خدمات پس از فروش ایران خودرو برای ارائه خدمات کیفی و جلب رضایتمندی مشتریان نتیجه داده و امروز به ثمر نشسته است.

طرح خدمات نوروزی امسال به صورت ویژه و با اجرای برنامه‌های نوین و مشتری مدارانه از سوی تیم مدیریتی ایران خودرو به اجرا گذاشته شد تا تمامی دارندگان خودرو فارغ از برند تولید کننده محصولات، بتوانند سفر خوشی را در ایام تعطیلات پشت سر بگذارند.

در این طرح که با شعار «با هم دور ایران بگردیم» از ۲۸ اسفندماه سال گذشته آغاز و در ۱۶ فروردین ماه سال جاری به پایان رسید، ۲۸۲ نمایندگی برای ارایه خدمات کشیک و ۲۱۸ نمایندگی به عنوان ارایه دهنده خدمات غیر کشیک فعالیت داشتند.

حمل شبانه خودرو‌ها نیز از دیگر خدمات طرح امداد نوروزی ایران خودرو بود که توسط ۱۳۹ نمایندگی ارایه شد که از افزایش ۵۸ درصدی تعداد این نمایندگی‌ها نسبت به طرح نوروزی سال گذشته حکایت دارد.

به منظور ایجاد اطمینان خاطر در مشتریان، ۱۵ نمایندگی نیز به صورت شبانه روزی به ارایه خدمات پرداختند تا دغدغه‌ای در زمینه پذیرش و دریافت خدمات در ساعات شبانه وجود نداشته باشد.

همچنین در طرح ۱۹ روزه خدمات نوروزی امسال، ۲۷۳ فروشگاه کشیک ایساکو، قطعات و لوازم یدکی را در اختیار مشتریان قرار داده و بیش از ۲۰۰ نمایندگی ایران‌خودرو در شهرستان‌ها در خدمات‌رسانی به مشتریان مشارکت داشتند.

گفتنی است تعداد نمایندگی‌های خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در اسفندماه سال گذشته با اضافه شدن پنج نمایندگی جدید به ۶۶۳ نمایندگی رسید تا دسترسی مشتریان به خدمات این گروه صنعتی بهبود پیدا کند.

شبکه خدمات پس از فروش ایران خودرو به منظور تسهیل در فرآیند ارائه خدمات به دارندگان محصول ری‌را، نمایندگی‌های پایلوت ارایه خدمات به این‌خودرو را در روز‌های پایانی سال از ۶۶ به ۱۶۲ نمایندگی و تعداد نمایندگی‌های خدمات دهنده به خودرو‌های هایما را با رشد صددرصدی به ۲۰۶ نمایندگی افزایش داد.

افزایش تعداد نمایندگی‌های ارائه دهنده خدمات به محصولات برقی از دیگر گام‌های ایساکو در این طرح به منظور ایجاد رضایتمندی در مشتریان و دسترسی به خدمات مطلوب است.

طبق گزارش ارائه شده در طرح خدمات نوروزی امسال ۱۹۱ هزار و ۹۹۳ مشتری از خدمات ایران خودرو بهره‌مند شدند، در حالی که این میزان در سال گذشته ۱۵۳ هزار و ۶۶۸ مشتری بوده که از رشد ۲۱ درصدی روند روزانه پذیرش طرح خدمات نوروزی امسال نسبت به سال گذشته حکایت دارد.

با توجه به این‌که طرح خدمات نوروزی ایران خودرو به دارندگان تمامی خودرو‌ها فارغ از برند تولیدکننده آن ارایه شده، افزایش این میزان نشان‌دهنده سطح بالای اطمینان مردم به گروه صنعتی ایران‌خودرو است.

کاهش زمان تعمیرات را باید از دیگر دستاورد‌های مهم شبکه خدمات پس‌ازفروش ایران خودرو در طرح نوروزی امسال برشمرد چراکه میانگین کل زمان تعمیرات در طرح نوروزی امسال نسبت به سال گذشته بهبود ۲۸ درصدی داشته است.

میانگین زمان پذیرش تا آغاز فرایند تعمیر به عنوان یکی از شاخص‌های مهم و موثر در رضایتمندی مشتریان در طرح نوروزی ۱۴۰۴ کاهش ۳۵ درصدی را نسبت به طرح سال گذشته داشته است. همچنین میانگین زمان شروع به تعمیر تا اتمام آن نیز کاهش ۲۶ درصدی را تجربه کرده و ترخیص یک‌روزه خودرو‌ها به عدد ۹۱.۴۶ درصد رسیده و نسبت به طرح سال گذشته بهبود حدود پنج درصدی داشته است.

فعال بودن شبانه‌روزی ۱۵ نمایندگی در استان‌های بزرگ و مسافرپذیر یکی از اقدامات مهم ایساکو در طرح نوروز امسال است که در این نمایندگی‌ها ۸۸۲ خدمت در شیفت شب ارایه شد و این اقدام از در جاده ماندن مسافران نوروزی و ایجاد نارضایتی در آنها جلوگیری کرد.

همچنین در شیفت شبانه همین نمایندگی‌ها حدود ۱۴۰۰ خودرو ترخیص شدند که این امر نیز در رضایتمندی مشتریان اثرگذار بود. بدیهی است که عدم فعالیت نمایندگی در شیفت شب، انجام تعمیرات و ترخیص خودرو‌ها را به روز بعد از آن موکول می‌کند که در نهایت نارضایتی مشتریان را در پی دارد.

همچنین براساس آمار‌های به ثبت رسیده، در طول اجرای طرح بیش از ۲۷۱ هزار تماس برای دریافت انواع خدمات خودرویی، مشاوره فنی، سرویس در محل و اشتراک طلایی با مرکز پاسخ‌گویی ایران‌خودرو برقرار شد که کارکنان این مرکز موفق به پاسخ‌گویی به ۹۹ درصد از تماس‌ها شدند.

توزیع بالاتر از ظرفیت و پیش‌بینی از قطعات و لوازم یدکی در نمایندگی‌های ایساکو در سراسر کشور نیز در طرح نوروزی امسال سبب شد تا با موجود بودن قطعه در نمایندگی، اتلاف زمان مشتری برای دریافت قطعه از میان رفته و در نهایت تعداد قطعات ارسال شده به نمایندگی‌ها در سال جاری نسبت به طرح سال گذشته رشد ۴۲ درصدی داشته است.

علاوه بر این، شبکه خدمات پس‌ازفروش ایران‌خودرو با برگزاری دوره‌های آموزشی به امدادگران، سبب کاهش زمان عیب‌یابی و تعمیرات خودرو و در نتیجه رضایتمندی مشتریان شده و خدمات به خودرو‌های برقی نیز با ارایه آموزش کارکنان نمایندگی‌های پایلوت نیز در طرح خدمات نوروزی به خوبی ارایه شد.

لازم به ذکر است در زمان برگزاری طرح نوروزی امسال ۳۳ درصد مراجعات برای بهره‌مندی از خدمات گارانتی و ۶۷ درصد نیز برای دریافت خدمات در دوره وارانتی بودند که این میزان نشان‌دهنده میزان اعتماد مشتریان به برند ایران‌خودرو و خدمات این شرکت است.

در پایان باید گفت مجموعه خدمات پس از فروش ایران خودرو در طرح نوروزی امسال با اجرای طرح‌های ویژه تلاش کرد تا سیاست‌ها و رویکرد‌های تیم مدیریتی جدید را به بهترین شکل اجرایی کند و نتایج حاصل شده نشان می‌دهد طرح امداد امسال با حضور همدلانه تمامی کارکنان و مدیران، رضایتمندی مشتریان را به دنبال داشته است.

ارسال نظر