۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۵
دانش فنی شرکت‌های چینی هرگز در سطح خودروسازی روز دنیا نیست +‌فیلم
یک کارشناس خودرو گفت: صنعت خودروسازی ما هم اکنون بیش از هر زمان دیگری به فناوری‌های مدرن نیاز دارد که هم مصرف سوخت و هم میزان آلایندگی خودرو‌ها را کاهش دهد.
کد خبر: ۱۳۲۵

به گزارش کارنا، مانی حدادی با اشاره به برگزاری پنجمین نمایشگاه اتو اکسپوی ایران در شهر آفتاب طی این ماه افزود: بی تردید نمایشگاه‌هایی از این دست می‌تواند دستاورد‌های مثبتی را برای بازار و صنعت خودرو به همراه داشته باشد.

به گفته این کارشناس بازار خودرو در چنین گردهمایی‌هایی است که خودروسازان، مونتاژکاران و حتی واردکنندگان مجبور می‌شوند که بهترین‌های خود را ارائه و به نمایش بگذارند.

حدادی با اشاره به برخی ویژگی‌های این دوره از نمایشگاه افزود: یکی از جلوه‌های ملموس این دوره از نمایشگاه خودروی تهران حضور گسترده برند‌های چینی بود که این موضوع را می‌توان از ۲ منظر مورد بررسی قرار داد یکی اینکه چینی‌ها پس از سال‌ها دست کم در یک دهه اخیر مدل بازار خودرو را با مدل‌های جدید و طراحی‌های نسبتاً به روز دستخوش تغییر کردند و انصافاً با حضور چینی‌ها بوده که در مقاطع مختلف رقابت شکل گرفت و مشتری‌ها پس از سال‌ها توانستند بالاخره حق انتخاب داشته باشند.

این کارشناس خودرو ادامه داد: اما در مقابل دیدگاه‌های دیگری هم وجود دارد، علی رغم ماده ۴ و ۱۱ قانون ساماندهی صنعت خودرو مبنی بر الزام انتقال فناوری شرکای خارجی واقعیت این است که دانش فنی شرکت‌های چینی هرگز در سطح خودروسازی روز دنیا نیست.

وی توضیح داد: صنعت خودروسازی ما هم اکنون بیش از هر زمان دیگری به فناوری‌های مدرن نیاز دارد که هم مصرف سوخت و هم میزان آلایندگی خودرو‌ها را کاهش دهد و از سوی دیگر ساز و کار روز خودروسازی روز دنیا می‌تواند افزایش ایمنی محصولات و رشد بهره‌وری خطوط تولید کمک کند.

این کارشناس خودرو افزود: تجربه نشان داده که چینی‌ها تمایلی برای در اختیار گذاشتن فناوری‌های خود ندارند و به نظر می‌رسد که این حضور گسترده، صنعت خودروی ایران را در مسیر مصرف گرایی قرار می‌دهد.

تعداد بازدید : 5


منبع: خبرگزاری صدا و سیما 

ارسال نظر