به گزارش کارنا، این وزارتخانه دستورالعملهایی صادر کرد که خودروسازان را تشویق کرد تا مراکز تحقیق و توسعه و خدمات پس از فروش را در خارج از کشور راهاندازی و با شرکای خارجی در ایجاد زنجیرههای تامین همکاری کنند. همچنین با شرکتهای کشتیرانی در زمینه لجستیک حملونقل همکاری نزدیکتر کنند.
بر اساس این اقدامات، بانکهای چینی تشویق خواهند شد تا خدمات داخلی و خارجی را برای خودروسازان و زنجیرههای تامین آنها، از جمله در مقیاس تسویه حساب مرزی RMB، گسترش دهند. این وزارتخانه همچنین گفت که رویههای صادراتی این خودروها و باتریها را بهینه میکند.
تخمین زده میشود که چین در سال ۲۰۲۳ از ژاپن به عنوان بزرگترین صادرکننده خودرو در جهان پیشی گرفته است و نفوذ فزاینده آن به عنوان صادرکننده خودرو باعث ایجاد حساسیت در خارج از کشور شده است. در ماه سپتامبر، کمیسیون اروپا تحقیقاتی را در مورد خودروهای برقی ساخت چین به دلیل یارانههایی که ممکن است دریافت کرده باشند، آغاز کرد.
بر اساس گزارش رویترز، وال استریت ژورنال ماه گذشته گزارش داد که ایالات متحده در حال بحث در مورد افزایش تعرفه برخی کالاهای چینی از جمله خودروهای الکتریکی است.
منبع: ایسنا
ارسال نظر