
به گزارش کارنا، ولوو مدلهای S۶۰ و EX۹۰ را در ایالات متحده میسازد. اما این خودروساز باید باقی مدلهای خط تولید خود را از کشورهای دیگر وارد بازار ایالات متحده کند.
با توجه به تعرفه ۲۵ درصدی که ترامپ روی خودروهای وارداتی اعمال کرده این امر میتواند مشکل ساز باشد. ترامپ همچنین به تازگی تهدید کرده که عوارض مستقیم ۵۰ درصدی را برای تمام اجناس وارداتی از اتحادیه اروپا تعیین خواهد کرد.
خودروسازان در پیشبرد دیدگاههای متغیر تعرفههای ترامپ دچار مشکل هستند و بسیاری از آنها رویکردی دو جانبه را اتخاذ کرده اند و قیمتها را افزایش میدهند در حالی که کمی از هزینههای اضافی را متحمل میشوند. اما به گفته مدیرعامل ولوو، هاکان ساموئلسون، خریداران ولوو مجبور خواهند بود بیشتر این هزینههای مربوط را بپردازند.
ساموئلسون اظهار داشت تعرفهها میتوانند ولوو را از فروش EX۳۰ جدید در ایالات متحده بازدارند. ولوو قبل از آغاز تولید در بلژیک، ساخت این کراس اوور برقی را در چین آغاز کرده بود. ولوو این کراس اوور را در سال ۲۰۲۳ با قیمت پایه ۳۴۹۵۰ دلار معرفی کرد. تعرفه ۵۰ درصدی میتواند رقابت پذیری این خودرو را تحت تاثیر قرار دهد.
ولوو در تحمیل هزینههای مازاد به مشتریان تنها نیست. آستون مارتین نیز اعلام کرد محصولاتش گرانتر خواهند شد. فورد ماوریک که زمانی ارزان محسوب میشد نیز اکنون قیمت پایه ۳۰ هزار دلاری دارد. تمام خط تولید سوبارو نیز اوایل هفته جاری افزایش قیمت یافتند. اوایل ماه جاری جنرال موتورز اعلام کرد این تعرفهها هزینه ۴ تا ۵ بیلیون دلاری برایش در پی خواهند داشت، اما قیمتهای خود را افزایش نمیدهد.
خودروسازان هشدار داده اند که تعرفهها میتوانند موجب افزایش قیمتها شوند. مدیر ارشد اجرایی تویوتا موتور آمریکای شمالی، مارک تمپلین، اظهار داشت اعمال تعرفهها برای قطعات خودرو میتواند موجب افزایش قیمت ها، فروش کمتر و تعمیرات گرانتر شود. اگر چیزی تغییر نکند، بی شک این اتفاق خواهد افتاد.
ارسال نظر