به گزارش کارنا، تیاگو کاسترو، معاون اینفینیتی در آمریکا، اعلام کرد یک سدان اسپرت جدید در سال ۲۰۲۷ عرضه خواهد شد و حتی احتمالا این خودرو با گیربکس دستی همراه خواهد شد.

کاسترو طی سخنرانی در مراسم انجمن مطبوعات خودرو در مرکز فنی نیسان در دیترویت تایید کرد که این مدل جدید دیفرانسیل عقب بوده و سواری هیجان انگیزی خواهد داشت و روح اینفینیتی G۳۵ را احضار خواهد کرد که دو دهه قبل این برند را مورد توجه طرفداران قرار داد. این خبر در راستای اخبار منتشر شده قبلی مبنی بر برنامه ریزی این برند برای احیای Q۵۰ اعلام شده است که اخیرا نیز کانسپتی ابتدایی از آن به نمایندگیها معرفی شد.
در حالی که کاسترو جزئیات پلتفرم این خودرو را اعلام نکرده، اظهار داشت برای توجیه اقتصادی این پروژه، باید از زیرساختهای مشترک با نیسان استفاده شود. این سدان جدید میتواند از نسخهای از پلتفرم FM بهره ببرد که در نیسان Z نیز به کار میرود که خود با G۳۷ قدیمی در ارتباط است.

این مدل جدید میتواند در سال ۲۰۲۷ عرضه شود، اما با توجه به نیاز به اشتراک گذاری پلتفرم، احتمالا در کارخانه توچیگی نیسان ساخته خواهد شد که اکنون نیسان Z و نیسان اسکای لاین را میسازد. در واقع اسکای لاین همان Q۵۰، اما با نشانههایی متفاوت است. در مورد نیرومحرکه نیز اگر این خودرو پلتفرم مشترک با Z داشته باشد احتمالا از موتور تواین توربو ۳.۰ لیتری V۶ این کوپه با حداقل قدرت ۴۰۰ اسب بخار بهره خواهد برد.
این سدان پس از عرضه شاسی بلند اینفینیتی QX۶۵ در سال ۲۰۲۶ عرضه خواهد شد که یک مدل دو ردیفه الهام گرفته از کراس اوور FX است.

پس از این سدان یک شاسی بلند هیبریدی کامپکت در سال ۲۰۲۸ عرضه خواهد شد که از سیستم هیبریدی سری e-Power نیسان بهره میبرد. در این سیستم، برخلاف هیبریدیهای رایج، موتور بنزینی به عنوان ژنراتور موتور برقی عمل میکند. این شاسی بلند جدید دارای پلتفرمی مشترک با نیسان راگ ۲۰۲۶ خواهد بود و با ساختار چهار چرخ فعال ارائه میشود.
اینفینیتی تصمیم دارد نسخههای عملکرد بالا و آفرود از QX۸۰ جدید را نیز عرضه کند که با کانسپتهای Track Spec و Terrain Spec به نمایش درآمدهاند.
ارسال نظر