۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸
مزیت معاینه فنی در تهران
مدیر عامل شرکت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از مزیت انجام معاینه فنی در مراکز معاینه فنی پایتخت برای خودروهای این شهر خبر داد.
کد خبر: ۱۴۵۹

به گزارش کارنا، سید‌محمد‌مهدی میرزایی‌قمی با اشاره به تخفیف ۳۰ درصدی تعرفه عوارض تردد در طرح ترافیک و محدوده کم انتشار آلایندگی برای خودرو‌های دارای معاینه فنی برتر در سال ۱۴۰۲، افزود: باتوجه به اهمیت تردد خودرو‌های دارای آلایندگی کمتر در محدوده‌های ترافیکی شهر تهران برای مدیریت شهری از سنوات گذشته تخفیفاتی برای خودرو‌های دارای معاینه فنی برتر لحاظ شده که در سال پیش رو نیز این تخفیف ویژه برای این خودرو‌ها با درصدی که متعاقبا اعلام خواهد شد ادامه دارد. همچنین براساس مصوبه شورای حمل و نقل و ترافیک شهر تهران برای نخستین بار دارندگان معاینه فنی از مراکز شهر تهران مشمول تخفیف دریافت مجوز ورود به محدوده‌های ترافیکی شهر تهران می‌شوند.

پیش تر، میرزایی قمی در خصوص نتایج حاصل از پایش خودرو‌ها در طرح کنترل کنار جاده‌ای که ابتدای زمستان امسال و همزمان با تشدید آلودگی هوا در شهر تهران با مشارکت پلیس راهور تهران بزرگ انجام شد اعلام کرده بود: در بازه زمانی سه هفته ای، تعداد ۷۸۹ دستگاه خودروی سبک متوقف و با استفاده از تجهیزات آزمون آلایندگی کنترل شده‌اند. از این تعداد خودرو، ۳۵ درصد آن فاقد معاینه فنی بوده اند. همچنین از خودرو‌های دارای معاینه فنی تنها ۲۵ درصد از آن‌ها به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کرده و ۷۵ درصد از آن‌ها از مراکز خارج از شهر تهران گواهی معاینه فنی دریافت کرده اند.
منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر