
به گزارش کارنا، یک کارشناس و فعال بازار خودرو انحصار صنعت خودرو را عامل اصلی مشکلات در بازار خودرو عنوان و بیان کرد: خرید خودروی باکیفیت توسط مصرف کننده داخلی تنها با آزادسازی واردات خودرو توسط همه افراد حقیقی و حقوقی امکان پذیر است.
سعید موتمنی با بیان اینکه خودرو به چند برابر قیمت جهانی به دست مصرف کننده داخلی میرسد، اظهار داشت: چرا باید یک خودرو ۱۰ هزار دلاری در بازار ایران ۲۵ هزار دلار تمام شود، آن هم خودروهای بی کیفیت چینی که در کیلومتر پایین نیز دچار خرابی شده و قطعات آنها در بازار به سختی یافت میشود.
وی انحصار را عامل اصلی مشکلات در بازار خودرو عنوان و بیان کرد: خرید خودروی باکیفیت توسط مصرف کننده داخلی تنها در صورتی امکان پذیر است که با آزادسازی واردات خودرو توسط همه افراد حقیقی و حقوقی، انحصار بازار را از بین ببریم.
این کارشناس و فعال بازار خودرو در گفتوگو با خبرنگار کارنا همچنین بر ضرورت کاهش تعرفه واردات خودرو در راستای انحصارزدایی از صنعت خودرو تاکید کرد و گفت: اگر تعرفه واردات خودرو به ۲۰ درصد کاهش پیدا کند، خودرویی نظیر دنا که در حال حاضر یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان توسط کارخانه فاکتور میشود، خریداری نخواهد داشت.
موتمنی با بیان اینکه در صورت رفع تنشهای سیاسی میتوان طرحهای خوبی برای بهبود وضعیت بازار خودرو ارائه داد، اذعان داشت: هرچند که اتخاذ هر تصمیمی برای بازار خودرو به سیاستهای اقتصادی دولت در صنعت خودرو بستگی خواهد داشت.
این کارشناس و فعال بازار خودرو درباره پیش بینی وضعیت بازار خودرو در یک ماه آینده خاطرنشان کرد: با توجه کاهش تیراژ تولید خودرو و عرضه از سوی خودروسازان بعید است تا یک ماه آینده تغییر خاصی را در بازار خودرو و قیمتها شاهد باشیم، مگر اینکه مذاکرات میان ایران و آمریکا نتایج مثبتی به همراه داشته باشد.
ارسال نظر