به گزارش کارنا، عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: باید از تجربههای موفق گذشته در حوزه واردات استفاده کرده و با اعتماد به مردم اجازه داد خودروهای وارداتی استاندارد با حداقل مصرف سوخت و آلایندگی توسط مصرف کننده وارد کشور شوند.
علی آذری با بیان اینکه نارضایتی خریداران از خودروهای داخلی اعتبار تولیدات داخل را زیر سوال قرار داده است، عنوان کرد: انحصار شرکتهای خودروساز داخلی در بازار خودرو موجب شده خودروسازان با آسودگی خاطر و بدون ترس از رقابت واقعی، محصولاتی با فناوری نه چندان روز تولید کنند و بی تدبیری در مدیریت خودروسازی این انحصار را تشدید کرده است.
وی در گفتوگو با خبرنگار کارنا بیان کرد: متاسفانه با وجود سالها حمایت دولتی و اعتماد به خودروسازان داخلی، نه تنها تحولی در خودروسازی کشور ایجاد نشده، بلکه شاهد رفتارهای گستاخانه از سوی خودروسازان هستیم.
نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قول وزیر صمت مبنی بر رفع انحصار از صنعت خودرو تصریح کرد: اگر وزیر در انحصارزدایی صنعت خودروسازی موفق عمل نکرده وظیفه مجلس است که به این موضوع رسیدگی کند.
آذری با اشاره به ظرفیت اجرایی صنعت خودرو اذعان داشت: بسیاری از امور اجرایی این حوزه نیاز به قانون گذاری ندارد و سیاست گذار میتواند با استفاده از اختیارات خود این بخش را مدیریت کند.
وی با بیان اینکه انحصار بازار خودرو که سالها در اختیار خودروسازان داخلی است تنها با واردات خودرو شکسته میشود، افزود: باید از تجربههای موفق گذشته در حوزه واردات استفاده کرده و با اعتماد به مردم اجازه داد خودروهای وارداتی استاندارد با حداقل مصرف سوخت و آلایندگی توسط مصرف کننده وارد کشور شوند.
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: اگر واردات خودرو با مشارکت مردم در دستور کار قرار بگیرد و مصرف کننده تا ۵ سال اجازه فروش خودرو را نداشته باشد قطعا خودرو از کالای سرمایهای به مصرفی تبدیل خواهد شد.
ارسال نظر