به گزارش کارنا، آخرین جگواری که به موتور احتراقی مجهز است از خط تولید این برند در سولیهال انگلستان بیرون آمد و از این پس جگوار خود را به عنوان یک برند سازنده خودروهای برقی میداند.
آخرین مدل احتراقی این برند یک F-Pace SVR مشکی مجهز به موتور ۵.۰ لیتری سوپرشارژ V۸ بنزینی بود که به موزه جگوار دایملر هریتج تراست در گیدون واگذار شد.
پس از آخرین تولید که پایان خودروهای بنزینی و دیزلی این برند را رقم زد هیچ اطلاعیه رسمی از جگوار منتشر نشد اگرچه به گفته این برند، تعداد کافی از F-Pace را در انبار دارد که بتواند در سال ۲۰۲۶ به فروش برساند.

این مدل پیرو تولیدات نهایی مدلهای XE، XF، E-Pace و I-Pace برقی و همچنین خودروی اسپرت F تایپ در ژوئن ۲۰۲۴ است در حالی که برنامه ریزی شده تا پیش فروش مدل GT جدید این خودروساز در اواسط ۲۰۲۶ و قبل از تحویل در ۲۰۲۷، آغاز شود.
جگوار که بخشی از گروه بزرگتر جگوار لند روور در تملک تاتا است، در سال ۲۰۲۱ اعلام کرده بود تصمیم دارد به یک برند سازنده خودروهای برقی تبدیل شود.
در آن زمان رقبای بسیاری همچون مرسدس بنز و ولوو چنین برنامهای برای فروش صرفا خودروهای برقی داشتند، اما پس از فروش کمتر از انتظار خودروهای برقی، از تصمیم خود منصرف شدند.

این امر همچنین موجب تعدیل برنامههای اخیر اتحادیه اروپا برای ممنوعیت فروش خودروهای جدید با موتورهای احتراق داخلی تا سال ۲۰۳۵ بوده است که راه را برای ادامه فروش خودروهای احتراق داخلی و هیبریدی باز میکند.
جگوار که متعهد به تغییر به خودروهای برقی است، اولین تجربه تولد دوباره خودروهای برقی خود را با کانسپت Type ۰۰ مدل ۲۰۲۴ و تغییرات لوگو و بازاریابی همراه آن ارائه داد که انتقادات شدیدی را در فضای آنلاین به همراه داشت.
نسخههای کاملا استتار شده از این مدل GT با طول ۵.۴ متر که هنوز نامی رسمی ندارد، اوایل ماه جاری شکار دوربینها شدند. این خودرو دارای سه موتور برقی و قدرتی بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار خواهد بود.

ارسال نظر