۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۶
گرانی ۵۰ درصدی لوازم یدکی در پی افزایش ناگهانی تعرفه واردات
لیست لوازم یدکی که سال آینده گران می شود اعلام شد + جدول
در پی افزایش ناگهانی تعرفه واردات قطعات یدکی ٬ شوک جدیدی به بازار لوازم یدکی وارد شد.
کد خبر: ۲۰۹۷

به گزارش کارنا، رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهرانضمن اعلام افزایش تعرفه واردات قطعات یدکی از ۵.۵ به ۵۱ درصدبیان کرد: با توجه به نقش هزینه تعرفه های گمرکی و حمل و نقل بر قیمت تمام شده کالا قطعا افزایش سود بازرگانی واردات قطعات یدکی، گرانی لوازم یدکی در سال آینده را به همراه خواهد داشت.

سید احمد حسینی با اشاره به افزایش تعرفه واردات قطعات یدکی از ۵.۵ به ۵۱ درصد عنوان کرد: بر اساس تصمیم وزارتخانه های اقتصاد و صمت، تعرفه واردات برخی لوازم یدکی و همچنین قطعات منفصله خودروهای سواری، کشنده، وانت و موتورسیکلت و دوچرخه در سال آینده به ۵۱ درصد افزایش خواهد یافت.  

وی ادامه داد: با توجه به نقش هزینه تعرفه های گمرکی و حمل و نقل بر قیمت تمام شده کالا قطعا افزایش سود بازرگانی واردات قطعات یدکی، بهای تمام شده خرید مواد اولیه برای تولید کننده و تجار لوازم یدکی را افزایش خواهد داد. بنابراین سال آینده با افزایش ۵۰ درصدی قیمت تمام شده لوازم یدکی در بازار مواجه خواهیم بود.

رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهران در گفتگو با خبرنگار کارنا اضافه کرد: علاوه بر این عدم تخصیص ارز به فعالان بخش خصوصی از آبان ماه و همچنین رشد نرخ ارز و تورم در سال جاری به التهابات در بازار لوازم یدکی دامن خواهد زد.

حسینی در ادامه به تاثیر افزایش تعرفه واردات قطعات یدکی بر بهای خودروهای داخلی و مونتاژی اشاره کرد و گفت: قطعات یدکی که مشمول افزایش تعرفه و عدم تخصیص ارز می شوند قطعا بهای قیمت تمام شده محصول نهایی را نیز افزایش خواهند داد. 

رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهراندر پایان تصریح کرد: متاسفانه وزارتخانه های اقتصاد و صمت تا کنون هدف خود را از افزایش تعرفه واردات قطعات یدکی اعلام نکرده و حتی درخواست همکاران ما برای ارائه برخی توضیحات در این زمینه بی پاسخ مانده است.  

در ادامه لیست قطعات و لوازم یدکی همراه با تعرفه واردات را مشاهده بفرمایید.

ارسال نظر