۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴
هدف گذاری برای ورود ۱۰۰ هزار تاکسی برقی در شهرهای بزرگ
وزیر صنعت، معدن و تجارت از تولید و عرضه خودروهای برقی به‌صورت انبوه در سال جاری خبر داد و گفت: دولت بنا دارد تا پایان امسال ۱۰۰ هزار تاکسی برقی را در شهرهای بزرگ عرضه کند.
کد خبر: ۲۸۶

به گزارش کارنا، وزیر صمت درباره وضعیت صنعت خودروسازی گفت: امیدوار هستیم که در سال آینده بتوانیم سطحی از هوشمندی را در خودروهای تولید داخل داشته باشیم. اما خودروهای برقی که خودروهای آینده هستند این فرصت را به ما می دهند که ما این تحول را از یک جایی شروع کنیم که دنیا تازه شروع کرده و با توجه به ظرفیت های دانش بنیانی که داریم من امیدوارم که فاصله چندانی پیدا نکنیم بلکه جلوتر از رقیبان هم باشیم.

وی گفت: می توانیم به ضرس قاطع بگویم که زمانی که این بحث های تئوری مطرح بود ما جزو پیشتازان بودیم .در دانشگاه ، ما جزو کشورهایی بودیم که بیشترین مقالات را در این زمینه داشتیم و سوابق دوره های مربوط به این خودروها در دانشگاه های ما خیلی از کشورهای پیشتاز و پیشرو دور نیست .من می توانم به شما این را بگویم که ما در مسیر تحول قرار داریم و امیدوار هستیم که بتوانیم خیلی زود تاکسی ها و حمل و نقل عمومی را برقی کنیم. از این محل روی محیط زیست تاثیر بگذاریم و ان شاءالله اثر زیست محیطی را مردم ببینند.

علی‌آبادی در ادامه افزود:ما اکنون نصب شارژرها را آغاز کرده ایم و در حال توسعه زیرساخت ها هستیم. احتمالا همین هفته اول آذر ماه که اکنون در آن هستیم تاکسی ها به تدریج برقی سازی می شوند چون باید فرهنگ سازی شود و باید آموزش های لازم به مردم داده شود. به همین منظور یک پیوست فرهنگی برای این موضوع تهیه شده که از همین روزها تلویزیون آموزش به مردم را آغاز می کند که چطور با این پدیده کنار بیایند .

وزیر صمت خاطرنشان کرد:دولت بنا دارد که ۱۰۰ هزار تاکسی برقی را در سطح شهر بزرگ خیلی زود، یعنی تا پایان همین امسال عرضه کند. به هر حال این موضوع تحول نسبتاً بزرگی است و یک اقدام بزرگ تحولی است که بایستی زیرساخت آن را متناسباً توسعه داد. همزمان مساله تأمین ارز لازم برای این خودروها مطرح است که اکنون خوشبختانه تأمین شده است. ار سوی دیگر خودروسازان ما در حال آمادگی برای تولید این خودروها هستند و ما اکنون تقریباً دو سه نمونه خودروی داخلی داریم که در نمایشگاه اخیر عرضه کردیم که در حال تست های مراحل آخر هستند. من فکر می کنم ان شاءالله اوایل سال آینده شاید در نیمه اول سال عرضه این خودروها را شاهد باشیم.

ارسال نظر