۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۱
رشد تولید باید همراه با کاهش هزینه سربار باشد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه خودروسازان علاوه بر افزایش تولید، کاهش هزینه سربار را نیز در دستورکار قرار دهند، گفت: از آنجا که رقیبی برای خودروسازان داخلی وجود ندارد، این شرکت‌ها به دنبال استفاده از تکنولوژی روز دنیا و ارتقای بهره‌وری نمی‌روند.
کد خبر: ۳۵۷۰

به گزارش کارنا، اصغر سلیمی درباره صنعت خودرو گفت: مجلس یازدهم با توجه به کارشناسی‌ها و ارزیابی‌های انجام‌گرفته، قانون ساماندهی صنعت خودرو را به تصویب رساند و پیش‌بینی‌هایی برای رفع مشکلات تولید داخل، سازوکار اسقاط خودرو و واردات خودرو‌های نو و کارکرده در نظر گرفته شد. نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هرچند براساس وعده‌های داده‌شده مقرر بود که در سال گذشته حدود ۱۰۰هزار دستگاه خودرو وارد کشور شود، اما متاسفانه این تعداد وارد نشد. وی با بیان اینکه استیضاح وزیر قبلی صمت نیز به دلیل بی‌توجهی به تحقق وعده واردات و ساماندهی بازار خودرو انجام گرفت، اضافه کرد: انتظار داشتیم دولت در کنار مردم و مجلس برای ساماندهی بازار خودرو باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: از خودروسازان داخلی بیش از ۳۰ سال حمایت شد، هرچند ما همواره بر حمایت از تولید داخل تاکید داریم، اما تولیدات داخلی نیز باید از استاندارد‌های روز دنیا برخوردار باشند؛ در کشور‌های توسعه‌یافته، دولت‌ها بیش از ۵ سال از خودروسازان حمایت نمی‌کنند، این در حالی است که با وجود حمایت چندساله از خودروسازی‌های داخلی این شرکت‌ها نتوانستند نظر مشتریان را تامین کنند. وی با اشاره به اینکه خودروسازان باید علاوه بر افزایش تیراژ تولید، ارتقای کیفیت، کاهش هزینه سربار و تنوع محصولات تولیدی را در دستورکار قرار دهند، بیان کرد: دولت باید برای رفع مشکلات صنعت خودروسازی مصوبات مجلس شورای اسلامی را اجرا کند و یک بار برای همیشه این موضوع حل شود.

ارسال نظر