۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۰
اخنصاصی
افزایش بی رویه قیمت ها در بازار خودروهای تجاری
افزایش هزینه های نگهداری خودروها و عدم تناسب آن با کرایه های حمل بار از مشکلات جدی در ناوگان حمل و نقل جاده ای است.
کد خبر: ۳۶۸۷


به گزارش کارنا، یک کارشناس حوزه حمل و نقل جاده ای افزایش هزینه های نگهداری خودروها و عدم تناسب آن با کرایه های حمل بار را از مشکلات جدی در ناوگان حمل و نقل جاده ای عنوان کرد.

ناجی سلامی با اشاره به روند صعودی قیمت ها در بازار خودروهای تجاری اظهار داشت: بازار خودروهای سنگین به سبب افزایش بی رویه قیمت ها در رکود قرار گرفته است و قیمت انواع کامیون و کشنده بنا به سال ساخت از 3 میلیارد تا 9 میلیارد تومان متفاوت است.

این کارشناس حوزه حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه افزایش هزینه های نگه داری خودروهای تجاری و عدم تناسب آن با کرایه های حمل بار موجب دلسردی کامیون داران از وضعیت موجود شده است، افزود: به عنوان مثال قیمت یک هواکش به 15 میلیون تومان رسیده است و از آنجا که نیاز به تعویض لاستیک، روغن موتور و سایر اقلام مصرفی در خودروهای سنگین بیش از خودروهای سواری است، عدم توان خرید قطعات مصرفی از سوی رانندگان موجب خواب خودروها می شود.

وی در گفتگو با خبرنگار کارنا وضعیت عرضه و تقاضا در حوزه حمل و نقل جاده ای را نامناسب توصیف کرد و گفت: کاهش تقاضای حمل بار در مقایسه با دو ماه گذشته و از طرفی ورود کامیون های جدید به ناوگان حمل و نقل جاده ای بدون اسقاط کامیون های قدیمی و فرسوده موجب عدم تعادل عرضه و تقاضا در بازار خودروهای تجاری شده است.

سلامی با تاکید بر اینکه به ازای واردات هر کامیون و کشنده یک خودروی تجاری باید از رده خارج شود، بیان کرد: اکنون که با کاهش تقاضا در حوزه حمل بار مواجه هستیم قطعا واردات خودروهای سنگین بدون از رده خارج سازی کامیون و کشنده های فرسوده، ناوگان حمل و نقل جاده ای کشور را در آینده دچار مشکلات جدی کرده و مسئولین نیز یک روز به عملکرد اشتباه خود در این بخش پی خواهند برد.
 

ارسال نظر