۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۵
ون می‌گیریم، آمبولانس تحویل می‌دهیم
آمبولانس ازجمله حساس‌ترین و مهم‌ترین خودرو‌های کاربردی در جهان است. آمبولانس‌ها در شرایط بسیار سخت، وظیفه حیاتی حمل‌ونقل بیماران و همچنین کادر درمان را برعهده دارند و در این وضعیت، ایمنی، نجات جان بیمار و همچنین سالم رسیدن به مقصد در اولویت قرار دارد.
کد خبر: ۳۷۲۲

به گزارش کارنا، فناوری ساخت آمبولانس تا مدت‌ها در ایران وجود نداشت، اما حالا چندین شرکت در این حوزه فعال هستند.

۳۲سال آمبولانس‌سازی
ابراهیم سماعی، مدیر منابع انسانی و طرح و برنامه یکی از بزرگ‌ترین سازندگان آمبولانس در کشور به همشهری درباره ساخت آمبولانس در کشور گفت: «ما ۳۲سال است که در زمینه ساخت و تجهیز آمبولانس در کشور فعالیت می‌کنیم و این جزو افتخاراتمان است که توانسته‌ایم در این خصوص خدمات قابل‌قبولی را ارائه دهیم.»

فرایند ساخت
سماعی درباره نحوه ساخت یک دستگاه آمبولانس گفت: «به‌صورت کلی چه در ایران و چه در جهان، آمبولانس بر بستر یک خودروی استاندارد ایجاد می‌شود. برای این موضوع، استاندارد‌های مشخصی تعریف شده است. در ایران، روی خودرو‌های ون با یک ابعاد مشخص که مجوز شماره‌گذاری و کاربری مسافری داشته باشد، این کار را انجام می‌دهیم. خودرو را دریافت و شروع به تجهیز آن می‌کنیم. استاندارد تأکید دارد که یک‌سری زیرساخت‌ها باید انجام شود؛ زیرساخت‌هایی به‌لحاظ بحث‌های حیاتی بیمار.»

اکسیژن‌رسانی: ازجمله مهم‌ترین این زیرساخت‌ها، نصب سیستم اکسیژن‌رسانی به بیمار در شرایط اضطراری است.
بهداشت: کابینی که تجهیز می‌شود به لحاظ بهداشتی باید نفوذناپذیر باشد؛ یعنی غیرقابل نفوذ برای آلودگی باشد یا اگرهم به هر دلیلی آلوده شد، باید به سادگی گندزدایی شود.
برق: در یک آمبولانس تجهیزات برقی وجود دارد و به‌همین دلیل باید لوازم و امکانات تغذیه لوازم برقی را داشته باشد.
تأمین انرژی: وسایل داخل آمبولانس باید امکان تامین انرژی صرف‌نظر از خود خودرو را داشته باشد. یعنی اگر آمبولانس از کار افتاد، امکان استفاده از منابع تامین برق دیگر وجود داشته باشد که آمبولانس‌های شرکت ما، این انرژی را از برق شهری می‌توانند دریافت کنند.
علائم هشدار دهنده: یک آمبولانس باید مجهز به علائم و آلارم‌های هشداردهنده باشد. میزان روشنایی خود آمبولانس برای سایر خودرو‌های عبوری و همچنین وجود علائم روی بدنه و کابین بیمار در زمره موارد اصلی است.
رفاه: در یک آمبولانس باید رفاه مناسب برای بیمار فراهم شود؛ بنابراین باید از تجهیزات حمل مناسب استفاده شود. این رفاه باید برای تکنسین‌های داخل آمبولانس هم درنظر گرفته شود.
منبع: همشهری آنلاین

ارسال نظر