۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۵
اختصاصی
قطعه ساز و خودروساز هر دو مقصر بی کیفیتی خودروهای داخلی هستند
یک فعال صنعت قطعه سازی معتقد است هم قطعه ساز و هم خودروساز مقصر افت کیفیت خودروهای داخلی است.
کد خبر: ۳۷۵۸

به گزارش کارنا، یک فعال صنعت قطعه سازی با بیان اینکه هم قطعه ساز و هم خودروساز مقصر افت کیفیت خودروهای داخلی است، اظهار داشت: قطعه سازان ملزم به تولید و تحویل قطعات باکیفیت به خودروساز و خودروسازان نیز مکلف به خرید قطعات مرغوب از شبکه تامین خود می باشند.

محسن رزمخواه عدم به روز رسانی تکنولوژی تولید قطعات خودرو را از مهم ترین دلایل افت کیفیت خودروهای داخلی عنوان و بیان کرد: متاسفانه قطعات خودرو در کشور ما بر اساس تکنولوژی و با ماشین آلات دو دهه گذشته تولید شده و قطعه سازان معدودی از ماشین آلات و تکنولوژی های پیشرفته برای ساخت قطعات استفاده می کنند.

 وی ادامه داد: این در حالی است که قطعه سازان جهانی هر پنج سال یکبار با به روز رسانی خطوط تولید خود قطعات را مطابق با دانش فنی روز دنیا تولید می کنند.

این فعال صنعت قطعه سازی در گفتگو با خبرنگار کارنا تحریم ها و قطع ارتباط صنعت خودرو کشور با خودروسازان جهانی را از دیگر عوامل موثر بر افت کیفیت خودروهای داخلی برشمرد و یادآور شد: با آغاز تحریم ها واردات تجهیزات و ماشین آلات پیشرفته قطعه سازی به کشور متوقف و عملا از انتقال تکنولوژی روز دنیا به صنعت قطعه سازی و خودروسازی ممانعت شد.  

رزمخواه افزود: از سوی دیگر مشکلات کمبود ارز و تامین مواد اولیه، خودروسازان را ناچار به واردات قطعات از کشورهای هند، چین و تایوان که از قطعه سازان تراز دوم و سوم دنیا هستند، کرده است.

وی در پاسخ به این پرسش که از میان خودروساز و قطعه ساز کدام یک مقصر بی کیفیتی خودروهای تولید داخل هستند،گفت: قطعه سازان ملزم به تولید و تحویل قطعات باکیفیت به خودروساز و خودروسازان نیز مکلف به خرید قطعات مرغوب از شبکه تامین خود هستند و قطعاتی که توسط خودروساز تولید می شود هم باید کیفیت مطلوبی داشته باشد. بنابراین خودروساز و  قطعه ساز  هر دو مقصر افت کیفیت خودروهای داخلی هستند.

این فعال صنعت قطعه سازی، کیفی سازی خودروهای تولید داخل را مستلزم به روز رسانی و تقویت شبکه تامین دانست و تاکید کرد: مادامی که قطعه سازان و خودروسازان امکان ارتباط بین المللی و تامین قطعات از قطعه سازان تراز اول دنیا را نداشته باشند، تولید محصول نهایی مطابق با استانداردهای جهانی دور از ذهن خواهد بود.

 

.

ارسال نظر