۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۸
اختصاصی
حذف نقش آموزشگاه های رانندگی با اجرای طرح گواهینامه آسان موتورسیکلت
رئیس هیأت مدیره کانون آموزشگاه‌های رانندگی کشور: طرح گواهینامه آسان که هم اکنون از سوی پلیس راهور برای موتورسیکلت سواران فاقد گواهینامه در حال اجرا است با هدف کاهش هزینه و مدت زمان فرآیند صدور گواهینامه موتورسیکلت به یک روز در دستور کار پلیس قرار گرفته است.
کد خبر: ۳۹۴۰

به گزارش کارنا، رئیس هیأت مدیره کانون آموزشگاه‌های رانندگی کشور با اشاره به اجرای طرح گواهینامه آسان از سوی پلیس راهور عنوان کرد: اگرچه سهولت در اخذ آزمون، کاهش هزینه و مدت زمان صدور گواهینامه آسان موجب استقبال موتورسیکلت سواران از این طرح شده است، اما آمار پلیس و پزشکی قانونی از رشد چشمگیر تلفات موتورسیکلت سواران حکایت دارد.

فرهاد حقیقی با انتقاد از حذف نقش آموزشگاه‌های رانندگی در آموزش رانندگی با موتورسیکلت اظهار داشت: طرح گواهینامه آسان که هم اکنون از سوی پلیس راهور برای موتورسیکلت سواران فاقد گواهینامه در حال اجرا است با هدف کاهش هزینه و مدت زمان فرآیند صدور گواهینامه موتورسیکلت به یک روز در دستور کار پلیس قرار گرفته است.

وی در ادامه تصریح کرد: این طرح در حالی در دستور کار پلیس راهور قرار گرفته است که قانون پلیس را موظف به اخذ آزمون پس از صدور گواهی آموزش از سوی آموزشگاه‌های رانندگی کرده است؛ بنابراین این طرح مغایر با سیاست‌های کلی اصل ۴۴ و آیین نامه اجرایی آموزشگاه‌های رانندگی مصوبه هیات وزیران در سال ۹۷ می‌باشد.

رئیس هیأت مدیره کانون آموزشگاه‌های رانندگی کشور در گفتگو با خبرنگار کارنا با اشاره به اینکه هزینه گواهینامه موتورسیکلت در آموزشگاه‌ها به ازای ۲۰ ساعت آموزش یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و هزینه گواهینامه یک روزه پلیس بدون هیچ گونه خدمات ۷۰۰ هزار تومان می‌باشد، اضافه کرد: از آنجا که این طرح مجوز قانونی ندارد، دریافت این مبلغ از متقاضیان نیز غیرقانونی بوده و لازم است دستگاه‌های نظارتی و سازمان تعزیرات به این موضوع ورود کند.

حقیقی با بیان اینکه مردم به ازای دریافت خدمات بهتر حاضر به پرداخت هزینه بیشتر برای آموزش هستند، تاکید کرد: اگرچه سهولت در اخذ آزمون، کاهش هزینه و مدت زمان صدور گواهینامه آسان موجب استقبال موتورسیکلت سواران از این طرح شده است، اما آمار پلیس و پزشکی قانونی از رشد چشمگیر تلفات موتورسیکلت سواران حکایت دارد.

وی با صراحت بیان کرد: اگر پلیس راهور و دستگاه‌های دولتی به این نتیجه رسیده اند که برای صدور گواهینامه موتورسیکلت نیازی به آموزش نیست چرا از طریق یک سامانه غیرقانونی اقدام به دریافت ۵۷۰ هزار تومان از متقاضیان کرده اند و چرا با موازی کاری اجازه نمی‌دهند این مبلغ را آموزشگاه‌های های رانندگی مجاز دریافت کنند.

رئیس هیأت مدیره کانون آموزشگاه‌های رانندگی کشور در پایان خاطرنشان کرد: پلیس راهور گا‌ها عنوان می‌کند که با توجه تردد ۱۲ میلیون موتورسیکلت سوار فاقد گواهینامه در کشور فرایند صدور گواهینامه موتورسیکلت را تسهیل کرده ایم، اما آیا برای ۲۰ میلیون فرد فاقد دیپلم در کشور نیز می‌توان بدون آموزش کافی و آزمون مدرک دیپلم صادر کرد یا اینکه بهتر است با آموزش صحیح و ایجاد زیرساخت‌های لازم، هزینه‌های آموزش در کشور را کاهش داد؟ کدام یک به امنیت جانی مردم کمک می‌کند؟

ارسال نظر