۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۳
اختصاصی
بازار خودرو در انتظار واردات خودرو‌های ۶ تا ۱۰ هزار یورویی است
واردات خودرو زمانی بر بازار تاثیرگذار خواهد بود که خودرو‌های با بازه قیمتی ۶ تا ۱۰ هزار یورو و قابل رقابت با خودرو‌های داخلی وارد کشور شوند.
کد خبر: ۴۶۰۶

به گزارش کارنا، به گزارش کارنا، رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران ضمن اشاره به روند نزولی قیمت‌ها در بازار خودرو عنوان کرد: واردات خودرو زمانی بر بازار تاثیرگذار خواهد بود که خودرو‌های با بازه قیمتی ۶ تا ۱۰ هزار یورو و قابل رقابت با خودرو‌های داخلی وارد کشور شوند.

اسد کرمی درباره روند قیمت خودرو در بازار آزاد اظهار داشت: از ابتدای سال ۱۴۰۳ به جز مقطعی که دلار به مرز ۶۰ هزار تومان رسید، روند قیمت‌ها در بازار خودرو کاهشی بوده است.

وی درباره تاثیر خودرو‌های وارداتی بر بازار خودرو عنوان کرد: واردات خودرو‌های جانبازان کمی بر بازار خودرو تاثیرگذار بوده است، اما واقعیت این است که واردات خودرو‌های لوکس، چون رقیبی برای آن‌ها در بازار داخلی وجود ندارد به رقابت پذیری در صنعت و بازار خودرو منجر نخواهند شد.

رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران در گفتگو با خبرنگار کارنا تاکید کرد: واردات خودرو زمانی بر بازار تاثیرگذار خواهد بود که خودرو‌های با بازه قیمتی ۶ تا ۱۰ هزار یورو و قابل رقابت با خودرو‌های داخلی وارد کشور شوند؛ لذا با روند فعلی واردات خودرو، رکود در بازار خودرو تداوم خواهد داشت.

کرمی با بیان اینکه بازار خودرو با وجود قیمت و کیفیت خودرو‌های داخلی بازار خوبی نبوده و خودروسازان به انحصار خود در صنعت خودرو ادامه خواهند داد، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم صنعت خودرو رقابتی داشته باشیم باید با واردات خودرو‌های دست دوم رقبایی برای تولیدات داخل ایجاد کنیم.

رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران درباره وضعیت بازار خودرو پس از انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر آقای پزشکیان ، رییس جمهور جدید ، به وعده‌های انتخاباتی خود در رابطه با صنعت و بازار خودرو عمل کند قطعا شاهد شرایط بهتری در بازار خودرو خواهیم بود.

 

ارسال نظر