۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۶
بومی سازی باتری خودرو‌های برقی+فیلم
معاون سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع گفت: دانش فنی طراحی و ساخت باتری‌های خودرو‌های برقی را داریم و متناسب با نیاز کشور و تنوع خودرو‌های موجود می‌توانیم این فناوری را توسعه دهیم.
کد خبر: ۴۷۸۲

به گزارش کارنا، معاون سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع در حاشیه همایش ملی باتری لیتیومی گفت: هم اکنون که تردد خودرو‌های برقی در کشور چندان زیاد نیست و بازار مصرف ندارد، تولید باتری آن‌ها نیز توجیه اقتصادی ندارد.

آقای رضا شجاعی افزود: اگر عرضه خودرو‌های برقی در کشور افزایش یابد و بازار مصرف بالا برود، می‌توان زیرساخت‌های تولید باتری را افزایش داد به ویژه برای ساخت سلول باتری‌ها باید تجهیزات و فناوری لازم را توسعه دهیم.

وی گفت: در حوزه تولید سلول باتری‌های لیتیومی تعدادی از شرکت‌ها کار را آغاز کرده اند و شاید تا ۲ سال آینده به محصول تجاری برسند.

تعداد بازدید : 3

معاون سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع با بیان اینکه مواد پایه برای ساخت باتری‌های لیتیومی در کشور ما وجود دارد گفت: اصلی‌ترین ماده مورد نیاز لیتیوم کربنات است که در کشور ما وجود دارد و می‌توان آن را از شورآبه‌ها استخراج کرد، اما بحث اصلی اکنون بازار مصرف است که اگر شکل بگیرد، تولید باتری هم افزایش می‌یابد.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر