۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۷
اختصاصی
انتقال فناوری وظیفه خودروسازان است نه واردکنندگان +‌ فیلم
این خودروسازان هستند که باید در راستای انتقال فناوری به صنعت خودرو گام جدی و مهمی بردارند.
کد خبر: ۴۹۰۶

به گزارش کارنا، نایب رییس دوم کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره سیاست جدید دولت مبنی بر حذف الزام انتقال فناوری برای وارد کنندگان خودرو اظهار داشت: وارد کنندگان خودرو موظف به واردات خودرو هستند و این خودروسازان هستند که باید در راستای انتقال فناوری به صنعت خودرو گام جدی و مهمی بردارند.

 فرهاد طمهاسبی با اشاره به ارسال لایحه اصلاح ماده ۴ قانون ساماندهی صنعت خودرو به مجلس تحت عنوان حذف الزام انتقال فناوری برای وارد کنندگان خودرو بیان کرد: اگرچه حذف شرط انتقال تکنولوژی از واردات خودرو به سهولت ورود خودرو‌های خارجی به کشور کمک می‌کند، اما همان طور که بسیاری از مصوبات دولت اجرایی نشده است، به نظر می‌رسد اراده‌ای برای اصلاح این قانون نیز  وجود نخواهد داشت.

وی یادآور شد: با توجه پایان عمر دولت سیزدهم و روی کارآمدن دولت جدید، باید دید دولت چهاردهم چه سیاستی را در این زمینه اعمال خواهد کرد.

{$sepehr_key_۱۰۹۱}

نماینده مردم نی ریز و بختگان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار کارنا تاکید کرد: وارد کنندگان خودرو تنها موظف به واردات خودرو هستند و این خودروسازان هستند که باید در راستای انتقال فناوری به صنعت خودرو گام جدی و مهمی بردارند.

طهماسبی در پاسخ به این پرسش که خودروسازان چگونه در شرایط تحریمی می‌توانند نسبت به انتقال تکنولوژی به صنعت خودروسازی اقدام کنند، بیان کرد: اگر تحریم‌ها مانعی برای انتقال فناوری توسط خودروسازان است قطعا برای واردکنندگان خودرو نیز مانعی جدی خواهد بود.  

تعداد بازدید : 2

ارسال نظر