۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰
طی سه ماه اول سال جاری ثبت شد:
عبور سایپا از بحران با تحقق سود عملیاتی بعد از ۷ سال
گروه خودروسازی سایپا طی سه ماه اول سال جاری، با شکست رکورد سود ناخالص ۱۵ ساله و سود عملیاتی خود بعد از ۷ سال موفق شد از زیان عملیاتی ۱۱۷۲ میلیارد تومانی خود بکاهد.
کد خبر: ۶۶۲۶

به گزارش کارنا،عملکرد گروه خودروسازی سایپا طی سه ماهه ابتدایی امسال نشان می‌دهد این شرکت به‌رغم عدم افزایش قیمت محصولات، با کنترل قیمت تمام شده و تحقق ۲، ۷۸۸ میلیارد تومان سود ناخالص موفق شد بعد از ۱۵ سال رکورد سود ناخالص خود که بیانگر عملکرد مدیریت در حوزه عملیاتی است را شکست دهد.

همچنین سود ناخالص این شرکت در بهار امسال ۱۰۱۶ میلیارد تومان برآورد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، رشد بیش از دو هزار میلیارد تومانی را نشان می‌دهد.

از سوی دیگر گروه خودروسازی سایپا برای نخستین بار در ۷ سال اخیر با رشد سود عملیاتی خود به میزان ۳۲۸ میلیارد تومان توانست روند تولید خود در قیاس با سال‌های گذشته را بهبود ببخشد.

گفتنی است زیان عملیاتی شرکت سایپا در بهار امسال نیز ۱۸۲ میلیارد تومان برآورد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، کاهش ۱۱۷۲ میلیارد تومانی را نشان می‌دهد.

بر این اساس با توجه به روند مثبتی که در این حوزه شاهد هستیم، این احتمال وجود دارد که بعد از سال‌ها شرکت سایپا به سود عملیاتی برسد.

بهبود شاخص‌های بورسی در سود عملیاتی و سود ناخالص داخلی از عملکرد مثبت جواد توسلی مهر، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپاحکایت دارد که طی حدود ۶ ماه انتصاب خود توانسته با احیای این مجموعه صنعتی و تولیدی، مانند گذشته کارنامه کاری موفقی از خود به ثبت برساند.

لازم به ذکر است رشد سود ناخالص و عملیاتی گروه خودروسازی سایپا در سه ماهه اول سال جاری در شرایطی به دست آمده که این مجموعه افزایش قیمتی را بر محصولات خود اعمال نکرده و ارزی نیز دریافت نکرده است.

نکته حائز اهمیت اینکه این موفقیت هنگام تغییر مدیریتی سایپا در اسفندماه سال گذشته و در بدترین شرایط مالی که این شرکت با ۱۲۱ هزار میلیارد تومان (تلفیق ۱۸۷ همت بدهی) بدهی، ۱۰۱ هزار میلیارد تومان زیان انباشته و همچنین ۲۵۰ هزار دستگاه تعهدات قبلی مواجه بوده، به دست آمده است.

در نتیجه به نظر می‌رسد گروه خودروسازی سایپا با رشد تولید روزانه محصولات، نظم بخشی به تولید و کنترل قیمت تمام شده قطعات از بحران عبور کرده است.

ارسال نظر