۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۷
نگاهی بر نیسان ترا؛ شاسی بلند جذاب پرشیا خودرو
نیسان ترا از محبوب‌ترین خودرو‌های SUV نیسان و جدیدترین برند‌های وارداتی در کشور است که قرار است توسط سایت تولیدی مانیان خودرو به عنوان زیرمجموعه و بازوی تولیدی شرکت پرشیا خودرو مونتاژ و روانه بازار شود.
کد خبر: ۶۹۳۱

به گزارش کارنا، نیسان ترا از محبوب‌ترین خودرو‌های SUV نیسان و جدیدترین برند‌های وارداتی در کشور است که قرار است توسط سایت تولیدی مانیان خودرو به عنوان زیرمجموعه و بازوی تولیدی شرکت پرشیا خودرو مونتاژ و روانه بازار شود.

این خودرو با نام‌های متفاوتی، چون ژنگژو نیسان یا پالادین در بازار‌های جهانی عرضه شده است.

 نیسان ترا با طول ۴۸۸۲، عرض ۱۸۵۰ و ارتفاع ۱۸۷۵ میلیمتر، وزن خالص ترا ۲۰۲۵ کیلوگرم و فاصله محوری ۲۸۵۰ میلیمتر، خودرویی تنومند، عضلانی و به سبک و سیاق نیسان است. این محصول به واسطه ارتفاع زیاد از زمین، خطوط جانبی بدنه، فرم خاص و عضلانی کاپوت و گلگیر‌های برجسته طراحی ظاهری منحصر به فردی دارد.

 این خودرو به لطف فضای جادار کابین که برای ۵ نفر طراحی شده خودرویی کاملا خانوادگی است و طراحی داخلی آن با وجود تریم چرم کابین و استفاده از متریال باکیفیت و رنگ‌های روشن نمای جذابی را به این خودرو بخشیده است.

از امکانات رفاهی نیسان ترا می‌توان به صندلی برقی راننده به همراه تنظیم گودی کمر، مانیتور بزرگ، سیستم تهویه اتومات، شارژر وایرلس، سیستم ترمز ضد قفل، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، سیستم کنترل دینامیک خودرو، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی و کمکی حرکت در سراشیبی، سیستم ترمز هوشمند، سیستم کشش موتور، سیستم پایش فشار باد تایرها، شش ایربگ، رادار نقطه کور و رادار بین خطوط (در نسخه‌های فول ایربگ) و… اشاره کرد.

نیسان ترا از یک موتور ۴ سیلندر ۱۹۹۷ سی سی توربوشارژ با فناوری MIVEC میتسوبیشی و با حداکثر قدرت ۱۶۸ کیلووات و حداکثر گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر بهره می‌برد. این خودرو با این موتور قدرتمند می‌تواند به حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. سیستم پاشش مستقیم سوخت، اویل پمپ الکتریکی و توربوشارژر از دیگر ویژگی‌های این موتور هستند.

 قدرت پیشرانه از طریق جعبه دنده ۸ سرعته AT که ساخت ZF آلمان است به چرخ‌ها منتقل می‌شود و دارای حالت‌های مختلف رانندگی شامل حالت‌های نرمال، اسپرت، برفی، ماسه ای، گل و لای، اکو، خودکار و دستی است. سیستم تعلیق جلو محصول جدید مانیان خودرو که در رده خودرو‌های دو دیفرانسیل شاسی مستقل قرار دارد متشکل از میله‌های کششی و میل تعادل است. سیستم تعلیق عقب نیز از نوع مستقل و ۵ میله‌ای می‌باشد.

 مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نیز ۸.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

از لحاظ ایمنی نیز نیسان ترا مجهز به انواع سیستم‌های ایمنی مانند سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز بین چرخ ها، سیستم کنترل دینامیک خودرو، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل حرکت در سرازیری، سیستم کمکی ترمز اضطراری، سیستم ضد واژگونی، دستیار حرکت در سربالایی، مایشگر هشدار آسیب دیدگی لاستیک، سیستم ترمز و توقف هوشمند، سیستم کنترل سرعت هنگام پارک خودرو، سیستم کشش موتور، کروز کنترل، ۴ رادار عقب، سیستم کنترل فشار باد تایر‌ها و دوربین عقب با رادار خطوط است و می‌توان به عنوان یک خودوی کاملا ایمن روی آن حساب کرد.

ارسال نظر