۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۶
اختصاصی
لوازم یدکی به نام ایرانی به کام چینی
رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهران بر لزوم افزایش نظارت‌ها به منظور جلوگیری از تولید و یا واردات قطعات یدکی تقلبی به کشور تاکید کرد.  
کد خبر: ۸۱۵

به گزارش کارنا، سید احمد حسینی با اشاره به علل افزایش قطعات یدکی تقلبی در بازار که امروز به چالشی بزرگ برای مالکان خودرو تبدیل شده است، اظهار داشت: یکی از عواملی که زمینه را برای رشد قطعات یدکی تقلبی در بازار فراهم کرده است، عدم نظارت‌های لازم در مبادی ورودی لوازم یدکی به کشور است که مصرف کنندگان را با چالش جدی مواجه کرده است.  

وی عدم شناسنامه دار شدن واحد‌های صنفی فروش لوازم یدکی را از دیگر علل این چالش برشمرد و گفت: متاسفانه تاخیر در اجرای مصوبات وزارت صمت جهت شناسنامه دار شدن واحد‌های صنفی این مشکل را دو چندان کرده است در حالی که با شناسنامه دار شدن واحد‌های صنفی به تفکیک هر استان می‌توان نظارت‌های بیشتری بر این حوزه اعمال کرد.  

رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهران در گفتگو با خبرنگار کارنا یادآور شد: علاوه بر این برخی شرکت‌های تولیدکننده قطعات یدکی که بیشتر تولید کننده نما هستند و ارتباط نزدیکی با خودروسازان دارند از نام تولید و سوبسید آن سوء استفاده کرده و با واردات قطعات سی کی دی و کالای نهایی از چین آن را به نام کالای تولید داخل تمام کرده و به بازار عرضه می‌کنند و متاسفانه نظارتی بر این نوع ارتباطات و رانت‌های ناشی از آن وجود ندارد.

حسینی با بیان اینکه هر معلولی زاییده یک علت است و اگر قرار بر رفع معلول است علل نیز باید مرتفع شوند، تاکید کرد:  تا زمانی که نظارت‌های لازم چه در رابطه با تولیدات داخل و چه مبادی ورودی قطعات یدکی وارداتی انجام نشود این چالش در حوزه مصرف وجود خواهد داشت.  

رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهران در پایان با تاکید بر اینکه مصرف کنندگان باید قطعات یدکی. را تنها از واحد‌های صنفی دارای مجوز و پروانه کسب خریداری کنند، خاطرنشان کرد: مصرف کندگان در صورتی که متوجه تقلبی بودن قطعه‌ای شدند با مراجعه حضوری به اتحادیه و یا از طریق تماس با شماره تلفن ۷۷۵۳۰۳۰۱ و همچنین سیستم اتوماتسیون کمیسیون شکایات که به زودی فعال خواهد شد، می‌توانند به صورت غیرحضوری شکایات خود را ثبت کنند و قطعا اتحادیه آن را پیگیری خواهد کرد.  

ارسال نظر