پس از عرضه خودروهای زوتی DL۵ و چانگان CS۳۵ پلاس، سومین محصول تمام وارداتی که شرکت سایپا در سال ۱۴۰۲ تحویل آنرا آغاز کرد، کراساور جمع و جور CS۵۵ PLUS بود که در بهمنماه ۱۴۰۲ و ابتدا با مدل ۲۰۲۳ بدست خریداران ایرانی رسید.
برای آنکه این خودرو را بهتر بشناسیم، باید سرگذشت آنرا مرور کنیم. چانگان CS۵۵ متولد سال ۲۰۱۷ است و اولین فیسلیفتش را در ۲۰۱۸ تجربه کرد. سپس در ۲۰۱۹ دومین فیسلیفت آن با نام CS۵۵ پلاس معرفی شد که با آمدنش، تولید نسخه معمولی، بتدریج کاهش یافت و نهایتا در اواخر همان سال نیز متوقف گردید.
اما در سال ۲۰۲۱ نوبت به دومین نسل CS۵۵ پلاس رسید که توسط شرکت سایپا نیز در خیابانهای کشورمان حضور یافته است.
نسل دوم این خودرو به لحاظ فنی، نسبت به نسل اول، تغییری در موتور نداشته ولی گیربکس هفت سرعته دوکلاچه (DCT) آن کاملا جدید بوده و جایگزین گیربکس شش سرعته اتومات شده است. به لحاظ ظاهری نیز نسل دوم CS۵۵ پلاس، براساس زبان طراحی جدید چانگان، که در مدل UNI-T نیز امتحانش را پس داده بود، شکل گرفته است.
در لیست امکانات نسخه وارداتی سایپا، چند ویژگی جالب به چشم میخورد. اولین ویژگی، مربوط به سیستم صوتی این خودروست که توسط شرکت پایونیر ساخته شده. دومین ویژگی، مربوط به سیستم ضدواژگونی یا ROM است که در زمان تغییر مسیر ناگهانی خودرو یا در زمان افزایش ناگهانی شتاب جانبی وارده به خودرو، بصورت اتوماتیک وارد مدار شده و با کمک سیستم ESP، کنترل فرمان و ترمزها را در اختیار گرفته و مانع واژگونی خودرو میشود.
سومین ویژگی نیز مربوط به سیستم ترمز دینامیکی یا DBF است که در زمان ترمزگیری ناگهانی، فشار هیدرولیکی وارده بر ترمزها را به حداکثر میرساند تا خودرو در کمترین زمان ممکن متوقف گردد. آنطور که چانگان گفته، به لطف وجود این سیستم، مسافت ترمزگیری این خودرو از سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت تا توقف کامل، تنها ۳۸ متر است.
محور محرک: دیفرانسیل جلو
گیربکس: ۷ دنده اتومات دوکلاچهتر با حالت اسپرت
پیشرانه: ۴ سیلندر توربوشارژ (JL۴۷۳ZQ۷)
حجم موتور: ۱.۵ لیتر
قدرت: ۱۸۰ اسببخار
گشتاور: ۲۸۶ نیوتنمتر
سرعت: ۱۹۰ کیلومتر برساعت
مصرف ترکیبی: ۶.۶ لیتر در صد کیلومتر
ارسال نظر