۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳
خبردرمانی واردات، بازار خودرو را سکته داد
پیش‌بینی قیمت‌ خودرو در آستانه شب عید
نایب رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران عدم تحقق وعده های دولت در زمینه واردات خودرو را مهم ترین عامل افزایش قیمت خودرو در بازار عنوان کرد.
کد خبر: ۸۷۳

به گزارش کارنا، اسد کرمی با اشاره به افزایش بهای خودرو در بازار بیان کرد: خبردرمانی های دولت در باب واردات خودروهای نو و دست دوم بازار خودرو را به هم ریخته و وقتی مردم اثری از واردات مشاهده نمی کنند و از طرفی نرخ محصولات خودروسازان نیز افزایش داشته طبیعی است که قیمت خودرو در بازار نیز روند افزایشی پیدا کند.

وی تصریح کرد: چرا قیمت خودروی چینی مانند جک S5 باید از یک میلیارد و 300 میلیون به یک میلیارد و 700 میلیون تومان افزایش پیدا کند و 400 میلیون تومان گران شود.؟

 نایب رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران در گفتگو با خبرنگار کارنا در پاسخ به این پرسش که آیا ابطال مصوبه قیمتی شورای رقابت برای خودروهای مونتاژی و واگذاری قیمت گذاری به سازمان حمایت موجب افزایش قیمت خودروهای چینی در بازار شده است، گفت: رشد بهای خودروهای مونتاژی در بازار به این دلیل است که دولت جلوی واردات خودرو گرفته و برخلاف منافع مصرف کننده عمل کرده است.  

کرمی افزود: از طرفی کیفیت پایین خودروهای داخلی را گردن قطعه سازان می اندازند در حالی که قطعه ساز به دلیل تحریم ها قادر به تامین مواد اولیه و قطعات موردنیاز خود نیست و برای تامین کالا نیز نیاز به ارز دارد.

وی همچنین در خصوص عرضه مازاد تولید خودروسازان با نرخ 5 درصد کمتر از حاشیه بازار و تاثیر آن بر تامین نیاز بازار شب عید اظهار داشت: افزایش عرضه با قیمت نزدیک به نرخ بازار نه تنها در مهار قیمت ها تاثیرگذار نیست بلکه به ضرر بازار است و جهش قیمت ها در بازار را به همراه خواهد داشت.

نایب رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران ضمن پیش بینی افزایش قیمت خودرو در بازار شب عید خاطرنشان کرد: با توجه به روند صعودی قیمت ها در ماه های پایانی سال، تثبیت بهای خودرو بعید به نظر می رسد و احتمال می رود قیمت ها در بازار شب عید با رشد  10 درصدی همراه باشند.

قیمت‌ روز خودرو

ارسال نظر